irql not less or equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

scirocco92

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Aller eerst een vraag cq opmerking richting admin_Frysian.

Ik kan best leven met de regels van dit forum. Maar als u heeft gekeken bij mijn vorige vraag zag u dat ik daar niet verder geholpen werd. En gezien het antwoord in de forum groep usb, moet ik t daar gaan zoeken. Dus zou het mijn inziens beter zijn geweest om die vorige topic te sluiten en niet die ik gisteren heb geplaatst in het topic over usb. De reden dat ik dit hier zo openlijk plaats is niet om u te pesten of voor paal te zetten, maar omdat ik van mening ben dat deze topic beter past bij mijn vraag. Dus bij deze verzoel ik u om het topic:http://www.helpmij.nl/forum/showthre...ght=scirocco92 te sluiten.

Hallo,

Ik hoop dat ik de goeie topic heb.
Ik heb een probleem met mn computer. Gisteren resette hij zich vanzelf, met de volgende melding: Driver irql not less or equall
stop 0x0000000D1 (0xDEADFADE, 0,00000002, 0X00000000, 0XF7AE093F.)
USBOCHI.SYS adress F7AE09F

Base at F7AD000
Date stamp 41107d62

Daarvoor had ik vaker last van stopfouten met de volgende melding:

Bug code usb driver.
Dan een heel verhaal.
met wat codes op het laatst: stop 0x000000FE (0c00000005, 0x85B140E0. 0x10397001, 0x85c67890)
Nu heb ik op een engelse site iets terug gevonden over dat USBOCHI verhaal en dat had te maken met een dvd brander. Ik heb ook inderdaad problemen met mn brander, die brand haast niet. En in het log filetje stond: tracking servo faillure.

Ik zou dus kunnen zeggen dat er een probleem is met mn brander en die gebruikt inderdaad een poort. Dat snap ik nog. Maar waarom crasht mn computer dan als ik bezig ben met newsleecher of Grabit. Want als ik zit te gamen doet ie het namalijk perfect. Ik heb deze vraag over de usb bug ook al eerder gesteld hier op het forum, maar niemand die me echt kon helpen. Maar ik begin langzaam aan een beetje gek te worden van die foutmeldingen. Want is dit nu een soft- of hardware probleem. Ik heb mn usb drivers er al afgehad en opnieuw laten instaleren. Mn software voor mn videokaart opnieuw geinstalleerd. Hopelijk iemand die me verder kan helpen of adviseren.
Alvast bedankt voor de moeite

Hier de info die ik uit everest heb kunnen halen omtrent mn mainboard:
Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 12/02/2004-SiS-741-6A7I8G09C-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 333 Mhz
Bandbreedte 2667 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 3200 MB/s

Hier van mn chipset:

Veld Waarde
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug SiS 741
Revisie 03
In-Order Queue Depth 7

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 3T
RAS To CAS Delay (tRCD) 4T
RAS Precharge (tRP) 4T
RAS Active Time (tRAS) 11T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Geintegreerde Grafische kaart
Grafische kaarttype SiS 330 Mirage
Grafische kaartstatus Gedeactiveerd

AGP apparaat
AGP Versie 3.05
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Sapphire Radeon 9600 Pro
AGP doorvoergrootte 256 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam Silicon Integrated Systems Corporation
Productinformatie http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
Besturingssoftware download http://www.sis.com/download

Veld Waarde
Zuid Brug Eigenschappen
Zuid Brug SiS 964
Revisie 36

AC'97 Audio apparaat
Type audio-apparaat SiS 7012
Codec naam Avance Logic ALC655
Codec Identifiacatie 414C4760h
S/PDIF Output Ondersteund

Chipsetfabrikant
Firmanaam Silicon Integrated Systems Corporation
Productinformatie http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
Besturingssoftware download http://www.sis.com/download

Ps ik heb een test van 25,5 uur met memtest 86 uitgevoerd: o fails

Dus kort!als je op het internet bezig bent crasht de Pc,en als je gewoon een spelletje speelt is niet aan de hand?of speel je game on-line/

Wat ik in het vorige topic aan u gevraagd heb, zie ik nu verschijnen. Chipset is van SIS. Ga naar die site en download de laatste nieuwe chipset drivers voor uw mobo. De kans dat het opgelost is, is groot.

Wat ik in het vorige topic aan u gevraagd heb, zie ik nu verschijnen. Chipset is van SIS. Ga naar die site en download de laatste nieuwe chipset drivers voor uw mobo. De kans dat het opgelost is, is groot.

Oke ga ik eens proberen, bedankt voor uw reaktie. Ik hoop dat de admin dit forum ff open houdt. Mocht het werken dan laat ik t zeker ff weten.

Dus kort!als je op het internet bezig bent crasht de Pc,en als je gewoon een spelletje speelt is niet aan de hand?of speel je game on-line/

Ja als ik bezig ben met het downloaden via nieuwsgroepen gooit ie m er vroeg of laat uit. De ene keer na bv een minuut al en de andere keer na een twee uur. Maar zolang ik niet download en dus bv zit te gamen(en best zware spellen bv battlefield2 of needforspeed carbon) is er niks aan de hand.

Beste scirocco92.

Ik heb de moderator van die andere sectie verzocht het topic te sluiten, wat mij betreft ga je hier door, al denk ik zelf dat je vraag meer in de XP-sectie thuis hoort.
Anyway, veel succes met je probleem verder, en gebruik voortaan even de "meld misbruik in dit bericht" knop om contact op te nemen met de betreffende moderator.
Ook als je een vraag verplaatst wilt hebben. :)

Beste scirocco92.

Ik heb de moderator van die andere sectie verzocht het topic te sluiten, wat mij betreft ga je hier door, al denk ik zelf dat je vraag meer in de XP-sectie thuis hoort.
Anyway, veel succes met je probleem verder, en gebruik voortaan even de "meld misbruik in dit bericht" knop om contact op te nemen met de betreffende moderator.
Ook als je een vraag verplaatst wilt hebben. :)

Okee, ik zal het de volgende keer anders afhandelen (wist dit trouwens ookniet hoor).
Maar mag ik U in ieder geval bedanken en alvast hele fijne dagen wensen :thumb:

Dank je, en hetzelfde natuurlijk. :)
En zeg maar jij hoor, zo oud ben ik nu ook weer niet. :D

Nou ik heb alle drivers voor mn moederbord vervangen. Lijkt nu wel goed te gaan. Heb nog niet heel veel gedownload ivm kerst verplichtingen. Maar tot dus ver iedereen bedankt voor zn reakties en hulp..:thumb:

Nou ik heb weer eens te vroeg gejuicht. Vanacht weer het usb bug code verhaal gehad. Ik heb ff zitten googelen en kwam op de microsoft site een verhaaltje tegen dat ik moest updaten. Ik heb mn usb poorten laten updaten, maar ik heb de nieuwste software al. En een andere optie is SP2, maar die heb ik ook al, zit standaard in mn windows. Ik begin echt een beetje radeloos te worden. Hij kapte er weer mee tijdens het downloaden via newsleecher. Misschien nog iemand opties?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan