Irql Not Less Or Equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

thundermouse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Zoals topic luidt: IRQL NOT LESS OR EQUAL, weer een van die vage microsoft errors ^^

Ik denk dat het met mijn ram te maken heeft. Het zit zo als ik een computerspel speel (call of duty 4) kan het soms gebeuren dat mijn pc heropstart. Dus

--> Start --> deze computer --> eigenschappen --> geavanceerd --> instellingen van opstart- en herstelinstellingen --> vinkje aanzetten bij een waarschuwing naar de beheerder verzenden.

Het gebeurt niet elke dag dat men pc zo heropstart, misschien 2x in een week. Na een langdurige game prestatie. Er komt dus een blauw scherm met wat uitleg en met de error

IRQL NOT LESS OR EQUAL. Al wat rond gelezen, het heeft meestal te maken met de voeding/overhitting/ram geheughe/ of zelfs drivers. Ik gok eerlijk gezegt op men ram-geheugen. Want er zitten 2 nieuwe schijfjes in van 1gb (=2gb), de oude is eruit gehaalt.

Mijn geheugen is dat niet meer dat ik me herriner of men pc vanzelf heropstart voor ik nieuw ram geheugen aanschafte.

ramgeheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G

moederbord: eentje van Gigabyte ik doe hem morgen wel eens open om het te controleren, eventjes al gecheckt met het programma everest:

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 07/17/2006-P965-ICH8-6A79LG0DC-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 533 Mhz
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4265 MB/s

Misschien moet ik ook nieuwe drivers downloaden & installeren?
Wie de oplossing weet, of me naar de oplossing kan leiden. Bij voorbaat dank

met vriendelijke groet
Peter

De melding kan inderdaad meerdere oorzaken hebben.
Er staat ook nog een foutcode als het goed is.
In 1e instantie zou ik de nieuwste drivers voor de videokaart installeren en de nieuwste chipstedrivers voor het moederbord.
Bieide te vinden op de site van de fabrikant

mvg leo

Drivers gedownload en geïnstalleerd van men chipset en videokaart.
Heb de fout niet terug gehad, heb ook niet meer echt zware programma's als call of duty 4 gedraaid. Dus het kan zijn dat het nog niet is opgelost.

Maar nu heb ik een nieuwe error: BAD-POOL-HEADER. En dit kreeg ik terwijl ik gewoon muziek aan het draaien was.

Oh en eventjes over de rest van dit topic in plaats van IRQL zal wel IRQ zijn ;)

Is er ergens een goed programma om m'n pc qua hardware eens te testen enzo?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan