Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Iemand die weet waar het bovenstaande door veroorzaakt wordt? En wat het betekent?
Verschijnt bij het afsluiten in een mooi blauw scherm met nog een hoop tekst.

Ik had 3 opties: MS Outlook, RAMidle, Kaspersky.
Na wat proberen zou het misschien RAMidle kunnen zijn.
Dit is een utility die je geheugen (RAM) schoon houdt.
Maar zelfs met de minste instellingen lijkt het toch niet goed te werken. Je kunt er ook makkelijk

Heeft iemand een betere "ram optimiser" die wel goed met XP werkt?
Of iets waarmee ik in ieder geval kan zien hoeveel Ram vrij is, zo lekker makkelijker in de systray?

Ik heb de nieuwste drivers. Dit naar aanleiding van mijn zoekactie in Helpmij op dit onderwerp.
Niemand die het echt zeker weet.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik Testje ...

... en dat heb ik ook genoemd.
Alleen lijkt er nog geen oplossing te zijn, of is het probleem een ander dan het mijne.

Bij mij is het bijvoorbeeld alleen bij het afsluiten, overigens meestal niet. Dat lijkt samen te hangen met de tijd dat de pc aan is. Maar 30 minuten dan is er niets, langer dan gaat het mis. Maar die grens, 30 minuten in dat ene geval, verschilt.

Tevens heb ik een laptop waar dat RAMidle ook op draait en daar heb ik zelfs de optie 'dll-opruimen' aan staan. Overigens geen XP maar W2K op die laptop.
Deze ruimt dll's uit het geheugen als een toepassing die ze gebruikt heeft wordt afgesloten.

Ik heb RAMidle maar eens op niet automatisch met windows opstarten gezet, en kijk wanneer er weer een blauw scherm komt.

Bedankt

Daar staat iets over de geluidskaart. Dat is nieuw voor mij.
Dus dat gaan we eens proberen.

Ik zit te veel te denken dat het RamIdle is, want als ik zoek op klachten over dat proggie, vind ik niets.

Die geluidskaart drivers is inderdaad iets. Die zijn speciaal voor Dell. Originele Creative drivers (gratis gekregen van hun op cd) zien de geluidskaart niet.
En het kan zijn dat ik na mijn format c: niet precies de goede gedownload heb van Dell. Er zijn ook zoveel soorten van die SBLive 5.1 kaart.

Die drivers die ik heb noemen 'digital', en ik kan me niet herinneren dat ooit eerder gezien te hebben in de specificaties van Dell.

Ik heb 2 drivers gedownload die ogenschijnlijk hetzelfde zouden moeten zijn. Van Dell voor de 5.1 digital, en van Creative speciaal voor Dell. Ze zijn echter niet helemaal gelijk qua grootte, dus ik ben benieuwd. Ik ga gewoon beginnen met de originele drivers die ik heb van Dell en probeer daarna wel 1 van deze 2 updates.
Overigens heb ik nooit een probleem gehad toen ik voor format c: alleen die originele drivers had. Misschien laat ik die wel gewoon staan, zonder update. Van die updates merk je vaak toch niets. Het geluid was goed.

Laatst bewerkt:
Het moet RAMIdle zijn

Na test&trial lijkt het er heel sterk op dat die blauwe schermen alleen maar komen als RAMIdle meeloopt.
XP houdt er niet van als een ander meehelpt met het beheer van het (virtuele) geheugen.

Beetje vreemd, omdat het programma ook onder XP zou moeten draaien.
Ik heb nu een ander, Free Ram, draaien en al 5 dagen geen blauwe schermen meer gehad.
De drivers voor de SBLive 5.1 kaart waren dus ook niet de boosdoeners.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan