Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbiggel

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Hallo,

Ik word zo langzamerhand een beetje gek. Een tijd lang starte mijn PC iedere keer opnieuw op als ik hem afsloot. Uiteindelijk bleek dat te komen doordat er een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding verscheen bij het afsluiten (bijkomende melding: STOP 0x0000000A (0x000002CC, 0x000000FF, 0x00000000, 0x804DC5EG).

Door dit probleem (denk ik) heb ik ook problemen met het opzetten van een locaal netwerk.

Een schone install van XP (naast de huidige) zorgde er wel voor dat de foutmelding verdween. Maar voordat ik de hele boel opnieuw ga installeren ben ik toch benieuwd of er een andere oplossing voor is.

Dus als iemand een idee heeft graag!

Groeten

Joost

PS: Ik werk op:

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
BIOS: Award Modular BIOS v6.0
Processor: AMD Athlon(TM) XP 3000+, MMX, 3DNow, ~1.7GHz
Memory: 1024MB RAM
Page File: 295MB used, 2164MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Ik heb het probleem al een flinke tijd (ik denk zowat een jaar nu). Omdat in het begin de PC iedere keer opnieuw opstartte heb ik er niet bij stil gestaan.

De laatste tijd heb ik niets nieuws er bij gezet (helaas)

Heb ik inderdaad gelezen. Wat ik me af vroeg was of ik daarmee het risico loop om data kwijt te raken?

Zou in iedergeval belangrijke data die wil bewaren op schijf zetten

;) ik ben al de hele avond bezig om data te kopieren. Nooit geweten dat ik zoveel op mijn PC had verzameld...

Ik ga het morgen gewoon proberen. Mail, foto's en documenten zijn op de laptop gezet. De rest moet het maar uithouden...

Even een korte update.

Gisteren Windows zichzelf laten herstellen met de backup CD's die ik bij de PC had gekregen.

De foutmelding bij het afsluiten is er nog steeds en ik heb er nu als bonus bij dat de PC ongelofelijk traag opstart en daarbij het een en ander overslaat waardoor ik een half werkend systeem heb. Dat komt waarschijnlijk omdat verschillende programma's wel opgestart (willen) worden maar door het ontbreken van drivers en settings gaat dat niet jofel.

Omdat ik denk dat het repareren van alle bestanden meer tijd in beslag gaat nemen dan een nieuwe installatie ga ik me nou maar richten op het opnieuw installeren en configureren. Wordt ongetwijfeld een lekker klusje wat meer tijd gaat kosten dan ik nu heb :confused:

Is er trouwens een makkelijke manier om het herstellen ongedaan te maken? Dan kan ik tenminste nog even makkelijk bij mijn progammas en settings voor de volgende installatie (die ik er naast zet en als die helemaal top draait mik ik de oude weg).

Groeten

Joost

Lijk mij beter om schoon te beginnen ,maar wie ben ik.

Als je de mogelijkheid hebt om op een andere Partitie een dual boot te maken,beter nog op een andere HD,kun je eventuele zaken er na over zetten

Dat laatste is inderdaad wat ik ga doen. Zodra ik klaar ben pas ik de boot.ini aan zodat ik standaard zonder dat ik het "merk" opstart met de nieuwe versie.

Geplaatst door jbiggel
Dat laatste is inderdaad wat ik ga doen. Zodra ik klaar ben pas ik de boot.ini aan zodat ik standaard zonder dat ik het "merk" opstart met de nieuwe versie.

Succes

Laat je nog even weten hoe het afloopt!?

Sure

Ik heb het al eens vaker gedaan (heb ooit enorm lopen frotten met een ADSL verbinding en toen 98, 2000 en XP home naast elkaar gehad) dus het zal wel goed komen.

Het gaat alleen weer flink wat tijd kosten om alles weer netjes te krijgen en alle CD's terug te vinden.

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

Bij mij lag het aan 'n oude driver van mijn Creative geluidskaart.
Eerst is het handig om vast te stellen om welke driver het gaat.
Zoek daarom in je register op:
HKEY CURRENT USER\Control Panel\Desktop\
PowerOffActive
en zet de waarde op 1.
Veroorzaak nu je blauwe scherm.
Hierin wordt nu onderaan de naam van de "zieke" driver vermeld.
De nieuwste versie hiervan ophalen en het probleem moet over zijn.
Suc6.

Ik ben al begonnen met het herinstalleren van XP. Maar mocht het probleem terug komen dan zal ik dit zeker nog een keer proberen.

Tanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan