Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddie1988

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Sinds oud&nieuw heb ik in mn pc een nieuwe grafische kaart zitten (ASUS en8600GTS) en nieuw ramgeheugen zitten. Grafische kaart werkt(e) perfect, alleen sinds gisteren heb ik het probleem dat mn computer een bluescreen geeft wanneer er een spel, film of schermbeveiliging wordt gestart.

Bluescreen geeft de volgende melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a(0x00000016,0x0000001c,0x0000000q,0x804FA11E)

Nu heb ik gelijk op verschillende forums gezocht naar oorzaken van dit probleem. Zo heb ik o.a. alle kabels nagekeken (of dat deze niet kapot waren), ramgeheugen eruit gehaald (op 1 stickie na), de nieuwste drivers gedownload, maar helaas allemaal zonder succes.
Nu las ik ook op een forum dat je in je BIOS de stroomsterkte kan bepalen, maar dit kon ik niet vinden, is er iemand die dat weet?
(BIOS: Phoenix Award BIOS CMOS Setup Utility)

en zijn er mensen die dit probleem (her)kennen? en er een oplossing voor hebben?

Alvast bedankt!

Welkom op Helpmij. :)

De voltages aanpassen van je PCI-E poort (ik neem aan dat het hier om gaat) is mij niet bekend, maar had je dit ook al doorgenomen?

Ok, ik denk dat k weet wat het probleem is.

Op die microsofthelpsite werd aangeraden om eens al je software van je nieuwe hardware uittezetten. Had dus alles van mn grafische kaart uitgezet, alleen daardoor kon ik helemaal niks doen (logisch).
Heb daarna (via apparaatbeheer) de beeldscherm adaptor weer aangezet, waardoor alles het weer deed zonder foutmelding :) (tenminste tot nu toe).
Nu staan alleen bij apparaatbeheer de ASUS Other Devices uit (asus video3d device + enhanced display driver helper service), ik weet niet of deze twee stuurprogramma's van belang zijn en of dat het op te lossen is?

Frisian iig bedankt voor de tip :)

Nu staan alleen bij apparaatbeheer de ASUS Other Devices uit (asus video3d device + enhanced display driver helper service), ik weet niet of deze twee stuurprogramma's van belang zijn en of dat het op te lossen is?
Het kan zijn dit een onderdeel is van de Asus software, ik neem aan dat je de driver geïnstalleerd hebt voor de 8600 van Asus?
Mocht je geen problemen meer ondervinden zou ik het mooi zo laten.

Gaat het wel weer de verkeerde kant op zou ik de originele driver van nVidia eens proberen.
Hier te downloaden voor de 8600GTS.

Ja, heb vandaag er verder geen last meer van gehad :), dus k ga het gewoon lkkr zo laten

Tnx voor de reacties :thumb:

ik heb het zelfde probleem gehad en ben van alles wezen controleren
ik heb nl een nieuw systeem aangeschaf en wel:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel X38-DQ6
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 6 Model 15 Stepping 11 GenuineIntel ~2999 Mhz
Processor x86 Family 6 Model 15 Stepping 11 GenuineIntel ~2999 Mhz
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. F7, 2-1-2008
SMBIOS-versie 2.4
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Totaal fysiek geheugen 4.096,00 MB

Ben tot de conclusie gekomen dat mijn voltage van mijn geheugen standaard te laag stond, ipv 2.3V stond mijn geheugen voltage op 1.782V,misschien is dat ook zo bij jouw.

Suc6 verder...

Ah, ja ok, dat dacht ik zelf eerst ook
heb alleen toendertijd zitten spelen met wat besturingssystemen en kwam tot de ontdekking dat wanneer ik een besturingsysteem uitschakelt, de computer het gewoon doet :)

maar iig bedankt voor je reactie, mocht tie weer een keer deze kuur vertonen zal ik daar eens naar kijke ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan