Irritant automatisch cijfer achter SSID naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik heb een Ubee modem met interne router.
Alles functioneert goed als ik de WIFI verbinding gemaakt heb zie ik bij de verbindingsinformatie op de pc een willekeurig cijfer achter de SSID naam staan. Bijvoorbeeld, verbonden met: Ziggo 2
In router staat gewoon bij SSID: Ziggo. Heeft volgens mij niets met router te maken, ik heb Windows 8.
Wat of hoe kan dit?

Laatst bewerkt:
zit je nu op wifi of op lan?

[edit]dat kan je verandere in netwerkcentrum [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ziet u of de ziggo-router van uw buren, of het is die speciale ziggo-wifi die onlangs door ziggo is geintroduceerd.
Zet u router eens uit en kijk dan of u nog steeds op uw PC bij het overzicht van beschikbare netwerken die ziggo-2 ziet staan. dan weet u zeker dat dat niet uw router is.

@pcfreek1997
Ik zit op WIFI.
Ik zie niet waar ik dit kan veranderen in Netwerkverbindingen. Waar kan ik dit instellen in Windows 8?

Laatst bewerkt:
@srpchulp
- De nieuwe dienst van Ziggo is hier nog niet beschikbaar.
- Ik zit zeker NIET op de router van de buren.
- Ziggo 2 staat niet in de beschikbare WIFI verbindingen in de buurt.

Die ziggo2 SSID, waar ziet u die dan? Een SSID is alleen maar te zien (en van nut) voor een wifi-verbinding. Het kan niet anders dan dat dat dus een wifi-verbinding is van een router. Dan moet ie dus in het overzicht van beschikbare netwerken staan. sterker nog, hij staat in uw PC als default wifi-connectie waar ie automatisch wifi-contact mee opneemt.

aanpassing: ik keek net even op mijn win8 pc en daar zag ik dat win8 ook een SSID aangeeft voor een LAN, naast de Wifi.
Bij geeft ie de SSID aan die in mijn router staat.

Probeer eens het volgende: pas de SSID in de router eens aan. Is trouwens altijd aan te raden, daar u anders de bomen door het wifi-bos niet meer kunt zien als velen van uw buren bij dezelfde provider zitten en dezelfde router gebruiken.
Geef dan een niet-zinvolle of betekenisvolle naam, maar wel een naam die u zelf makkelijk herkent en uniek is.
Wilt u bovendien dat google earth bij de inventarisatie uw router overslaat, voeg daar dan _nomap aan toe.

Laatst bewerkt:
Ziggo 2 zie ik staan als ik rechtsonder op de taakbalk de cursor erboven houd.
Er staat dan:
"Ziggo 2
Internettoegang
"

Ok, RechterMuisKlik in je Systeemvak op Ziggo2, & klik Netwerkverbindingen openen. In het venster selecteer Ziggo 2, RMK, Naam wijzigen, & dan kan je het elke willekeurige naam geven.
Waarschijnlijk is je eerste installatiepoging mislukt, waardoor Windows de tweede keer een volgnummer heeft toegekend. Mocht je na de naamswijziging de adapter nogmaals moeten installeren, dan word automatisch nr. 3 toegevoegd.

Overigens is het inderdaad verstandig om je SSID + wachtwoord in de router te veranderen, zoals srpchulp al schreef, want iedereen die de standaard SSID herkent kan met het standaard wachtwoord inloggen...

Bedankt voor jullie reacties. Als het geen kwaad kan laat ik het zo, voordat het erger wordt, want als ik de naam verander moet ik waarschijnlijk de adapter opnieuw installeren.
De naam en wachtwoord had ik inmiddels veranderd in de router (Ziggo was voorbeeld) maar het cijfer blijft staan op de pc.

Laatst bewerkt:
@TheKnight
Ik kan Ziggo 2 niet selecteren dus ook niets aanpassen.
Ik werk met windows 8 misschien is het met deze Windows versie anders!

Laatst bewerkt:
Ben als beheerder aangemeld.
Of zit ik ergens verkeerd te kijken. Heb op taakbalk rechtsklik op icoontje en toen Netwerkcentrum.

Ok, ik sta gecorrigeerd, in 7 in het Netwerkcentrum in de lijst links klikken op Adapterinstellingen wijzigen.

Sorry maar ik kan alleen de soort verbinding, de naam Wi-Fi aanpassen. Niet de SSID-naam.

Ok, ja, klopt, je Wi-Fi heet toch Ziggo 2? RMK, Naam wijzigen.

Of wil je de SSID van de router zelf wijzigen?

@TheKnight
Ik zal het nog een keer uitleggen:
In de router staat de SSID-naam: Ziggo
Als ik dan op de Taakbalk kijk en ga met de muis op de verbinding staan dan zie ik: Ziggo 2
Deze 2 wil ik weg hebben. Waarom staat die er? Heeft totaal geen nut en is verwarrend!

Ok, aha, ik snap het:

Je hebt in totaal 3 apparaten: Je Router (Gateway - SSID Ziggo), je bekabelde LAN-netwerkkaart, & je draadloze WiFi-netwerkkaart. Die mogen nooit dezelfde naam hebben, dus Windows kent de designatie Ziggo 2 toe aan je draadloze Wi-Fi- netwerkkaart. Zoals je ziet...

De naam Ziggo 2 kan je dus zoals bovenstaand veranderen naar bv. Wi-Fi Ziggo, & LAN-verbinding 1 eventueel naar bv. Kabel Ziggo.

De SSID van de Router moet je wijzingen via het Beheerders-paneel van de Router zelf (meestal 192.168.0.1 via willekeurige browser).

Ik laat het zo TheKnight, hier komen we niet uit!
De 3 apparaten hebben niet dezelfde naam en Ziggo 2 kan ik niet in een andere naam veranderen wel het type verbinding kan je een andere naam geven (LAN en/of WIFI), dit heb ik ook geprobeerd maar de 2 blijft dus gewoon irritant staan.
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan