Irritante driehoek gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hallootjes allemaal,
ik heb een tijdje geleden een site bezocht waarna hij een plaatje openden en 200 virussen op mijn computer gooide. Het bekende plaatjesvirus. Ik heb alle virussen eraf kunnen krijgen behalve eentje. een Trojan. nogwat. Deze zorgt ervoor dat ik een irritant driehoekje in mijn taakbalk krijg te zien in het engels, terwijl mijn XP Home Edition gewoon nederlands is. Daarom heb ik hem ook ontmaskerd. Maar ik krijg hem niet weg. Om de zoveel tijd krijg ik te zien wat er in de bijlage te zien is en ik ben bang dat het niet gezond is voor mijn computer.

Ik heb iets gehoord over antivuris laten zoeken in Veilige modus, maar dan vind hij niks.

Kan iemand mij helpen??:(

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zit je pc nu nog vol met spyware.
Download hijack this en plaats na de scan, het log op www.nucia.nl
Download vervolgens ewido en laat deze even een scan doen.
Vervolgens kan je ook nog eens spybot s&d en laat die ook even zijn werk doen.

Dat behandelen wij hier niet meer, Helpmij.nl is een samenwerking met nucia aangegaan, omdat het hier te druk werd met logs. Probeer even op nucia.nl een emailadres te vinden van een admin/webmaster, dan kunnen zij jouw accountprobleem wel even bekijken ;)

marticorni zei:
Aanmelden bij nucia.nl doet het niet, verificatiecode is steeds fout, kan ik hier ook mijn log plaatsen van hijack this?

Je krijgt wel een mail toegezonden en die open je via de link die je krijgt.
anders even mailen naar webmaster@nucia.nl

Het is weg

Heb via veilige modus Hitmanpro laten draaien, Ewido en heb verdachte waarvan ik weet dat ze niet belangrijk zijn verwijderd, ff een restart en hij is weg! Alleen krijg ik nu een foutmelding dat hij spoolsrv32.exe niet kan vinden terwijl ik die niet heb verwijderd, alleen de volgende programma's in de map C:\WINDOWS :

• tool1.exe
  • tool2.exe
  • tool3.exe
  • tool4.exe
  • tool5.exe
  • toolbar.exe

En heb overal een backup van gemaakt en vernoemd naar __tool1.xex enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan