Irritante Explorer popups en Adware en Spybot willen niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

aijaij

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hoi, ik had al langer last van irritante explorer pop-ups en deze rare melding:
rarefout.jpg

Ook Norton Antivirus maakte om de zoveel minuten een melding dat Trojan of Downloader was geblokkeerd. Maar zonet was het even heel erg, toen kwamen er om de ong. 4 seconden een pop-up van een bepaalde site tevoorschijn. Op een gegeven moment had ik 41 internet explorer vensters openstaan. Met Firefox heb ik bijna geen problemen. De pop-ups komen ook tevoorschijn als ik internet explorer niet heb opgestart.

Ik heb dus geprobeerd om Adware en Spybot te installeren, maar Adware geeft deze melding: De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd

Spybot geeft deze melding: Invalid Floating point operation

Ik ben nu met AVG Anti-spyware aan het scannen, hij heeft een aantal tracker cookies gevonden en Downloader.tiny.id en Trojan.Agent.aoy , waar Norton het ook de hele tijd over heeft.

Ik denk dat er zich een soort programmaatje oid zich op je computer heeft geinstalleerd.
Wat je vooral moet doen als je twijfelt is zoiezo de internetkabel uit je computer halen, dan kan het eventuele virus in ieder geval tijdens het scannen geen verbinding maken en het verstoren.
Vreemd dat ad-aware die melding geeft. Heb je alle rechten op de computer? (dus ben je administrator??)

Ja, ik heb alle rechten, AVG kon ik wel gewoon installeren.

En als je je computer nu eens in de veilige modus start?
Werkt het dan wel?
Dat kan je doen door als de computer aan het opstarten is F8 ingedrukt te houden...

Ik kreeg Ad-Aware net wel gëinstalleerd, maar als ik 'm wil starten krijg ik ook weer een fout:

Exception EinvalidOp in module Ad-Aware2007.exe at 01832C88. Invalid Floating Point Operation

En nog iets vervelends: De Virusbescherming van Norton is uitgeschakeld, en kan 'm ook niet weer aan krijgen. Als ik op repareren klik lukt het niet en komt LiveUpdate ervoor die al up to date is.

Deze fout kreeg ik toen de virusbescherming uitviel:

Er is een onverwachte fout opgetreden in AutoProtect. 0x000003EE

Hijackthis is wel gelukt en ATF-cleaner ook. De scan van AVG heb ik ook helemaal voltooid. Ik ben nu bezig met volledige systeemscan. (Norton)

Laatst bewerkt:
Je hebt vast iets rottigs aan boord.
Ik zou zeker je log op de genoemde site plaatsen, die mensen daar zijn hier heel deskundig in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan