Irritante hapering(storing) geluid(Realtek High Definition Audio)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorgal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Het is de eerste keer dat ik van een forum gebruik maak maar deze keer zie ik de oplossing echt niet.
Ik heb een Aspire 9800 die tot kort Windows XP draaide maar nu op Vista.
Na de nodige drivers geinstalleerd te hebben bleek alles goed te werken...behalve het geluid.
Ik krijg bij het beluisteren van eender wat een periodieke korte storing(+- om de 20sec), alsof men laptop even blijft haperen en dus een 'trrrrr' geluidje maakt.
Mijn laptop zou zonder problemen vista moeten draaien en het is niet omdat ik hem zwaar belast ofzo want zelfs met enkel mediaplayer open blijft de storing zich herhalen.

Iemand een idee waar de wortels van dit vervelende probleem zitten?

bij mij is trrr geluid als ik geluid of youtube filmpjes bijvoorbeeld af speel op mijn mini laptop, en dan met name als ik m hard zet.
MayB dat het volume iets eraan kan veranderen?

Verder, de driver die je heb geinstalleerd, is die specifiek voor vista? en de chipsetdriver?

bij mij is trrr geluid als ik geluid of youtube filmpjes bijvoorbeeld af speel op mijn mini laptop, en dan met name als ik m hard zet.
MayB dat het volume iets eraan kan veranderen?

Verder, de driver die je heb geinstalleerd, is die specifiek voor vista? en de chipsetdriver?

De audiodriver en chipsetdriver heb ik gedownload van de Acer-support site en wel degelijk de drivers voor vista business.
Het volume verandert helaas niets aan de storingen.

Kvind het een zeer raar probleem waar ik nu toch al een slordige twee dagen aan zit te sleutelen..

Toch bedankt voor de reactie.

Half jaar later, ws is jouw probleem al opgelost, maar ik had hetzelfde en kwam op deze site terecht.
Ik heb een nieuwe laptop (MSI CR-610) en die bleek irritante storingen te hebben in geluid en beeld (inderdaad prrrrrt en dan op verschillende toonhoogten). De oplossing kwam uit zeer onverwachte hoek: Een zwak signaal van mijn internetrouter lijkt de boosdoener. Interferentie op de geluidskaart of hoe je het ook maar wilt duiden. Ik heb de router verplaatst, signaal is nu uitstekend en storingen heb ik nog niet gehoord.
Hopelijk is deze reactie van nut voor andere gebruikers met eenzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan