Irritante iemand belt de hele tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
hoi helpmijers,

ik heb sinds 2 dagen een probleem,
iemand belt mij de hele tijd op en stuurt sms'jes van: joehoe
vandaag al 3X gebelt en 1 sms'je en gister 2 sms'jes en 1 keer gebeld.
toen hij de eerste keer belde was het zo van: ow verkeerde nummer... en toen hing ik op.

ik weet niet wat ik hieraan kan doen,
ik zeg tegen niemand behalfe goede vrienden mijn mobiele nr (weet hem niet eens uit m'n hoofd:d)
dus wat kan ik doen???

p.s. hij is niet als onbekent dus ik weet zijn nummer wel

Alvast bedankt!

Gr,

Marcell

Laten we beginnen met dat het heel vervelend is, soms snap je mensen niet. Misschien is het toch een "bekende" die je vreselijk loopt te stangen.
Vrij weinig, je kunt hem/haar terug bellen en vragen wat de bedoeling is van zijn/haar actie. Bel dan wel anoniem, dan neemt die gene in theorie met zijn naam op.
Mocht je het als "stalking" ervaren zou je misschien het beste info bij je locale politie bureau kunnen inwinnen. Ik denk dat hun er wat meer mee kunnen als wij.
Je kunt natuurlijk ook als hij/zij belt op je mobiel, in het mobieltje het nummer blokkeren. Hoe je dit precies doet zul je even in de handleiding van je mobiel moeten kijken.

grtjs en sterkte Jarno jjw

Ik zou gewoon bekent terug bellen, hij heeft immers ook jou nummer en gaf aan dat hij verkeerd verbonden was. ik zou hem daar gewoon nog eens op wijzen. Anders via je provider het nummer laten blokkeren.

Beste Marcell,

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Het feit dat het bericht al een tijdje geleden gepost is doet vermoeden dat het probleem al opgelost is.

Wat heel makkelijk is, is inderdaad de persoon terug bellen en dan zelf anoniem en vragen ermee te stoppen. Dit doe je door voor het nummer dat je wilt bellen #31# te toetsen. Degene die je belt zal dan niet je nummer zien.

Ook kun je dan aangeven dat je er werk van gaat maken. De meeste providers hebben hier regelingen voor. In de praktijk nemen providers in dit soort gevallen contact op met de plager en stopt het. Daarnaast zijn er alternatieven zoals eventueel het verkrijgen van een anders nummer, zie bij KPN, TMobile en Telfort bv voor deze situatie:

http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/kpnmobile.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=690

https://www.telfort.nl/KBS/consumen...t/Persoonlijke-gegevens/Telefonische-overlast

http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service/Meldformulier Telefonische Overlast.pdf

Succes met de plaaggeest ;-)

Alexander

bedankt voor je post,
maar hij is er 1 week erna al mee gestopt:d

Das heel fijn, lastig gevallen worden is niet leuk. ;)

grtjs jjw

je zou in ieder geval voor de zekerheid een keer annoniem kunnen terugbellen om er achter te komen wie het nou was.;)

bij mijn mobiel (samsung star qwerty) kan ik bij oproepen lijst bij een nummer kiezen blokkeren (had een vriend die steeds om middennacht belde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan