irritante malware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazcal

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Herkent iemand dit probleem?

Als ik XP een bepaalde tijd (maakt niet uit hoe lang) aan het gebruiken ben dan:
- Worden in tekstverwerkingsprogs mijn hoofdletters kleine letters
- Mijn muis selecteert 6 snelkoppelingen op het bureaublad tegelijkertijd
- Op het keyboard zijn shiftcombinaties anders.

Het enige wat ik eraan kan doen is herstarten. Ik heb alle mogelijke virus en/of malware scanners gebruikt, die vinden niets. Ik heb de plaktoetsen etc (toegankelijkheidsopties) uitgeschakeld zodat ik die niet per ongeluk op kan roepen en het probleem is niet verholpen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen ik kom er niet achter en dit is een heel irritant probleem!

HijackThis werkt helaas niet

Ik heb volgens de aanwijzingen HijackThis gedownload en uitgevoerd. Als ik in het programma de 'do a system scan and save logfile' kies dan begint de scan, maar na een seconde krijg ik een pop-up met de melding dat er een fout is opgetreden en het programma wordt afgesloten. Ik heb op meer info geklikt maar daar wordt ik niets wijzer uit en de data die ik krijg kan ik hier niet kopiëren.
Opvallend was dat nadat ik de eerste keer HJT had uitgevoerd, na de foutmelding en afsluiting van HJT, ik dezelfde problemen gelijk kreeg als die ik in mijn vorige bericht beschreef. Ik heb moeten herstarten. Voor de zekerheid heb ik gelijk alles ook in de admin-modus uitgevoerd, maar daar gebeurt precies hetzelfde, behalve dat de problemen uit hetvorige bericht nu niet optraden.
Ook kreeg ik bij het downloaden meldingen van mijn pop-up blocker, die niet beschreven staan in de handleiding van HJT. Zou dat van invloed kunnen zijn?

Je moet dat LOG op het ASO-forum plaatsen zoals ik eerder heb gepost:
• Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

NIET zelf gaan fixen als je geen expert bent, er staan dingen in dat LOG die Windows absoluut gewoon nodig heeft! Laat dus experts je LOG beoordelen, zij geven verder advies hoe te handelen.

Verder nog een tip, kan zijn dat een oudere versie van HTJ beter werkt (komt een enkele keer voor), heb ff deze niet bij hand, mogelijk iemand anders of anders even vragen op het ASO-forum.

Laatst bewerkt:
Log is nu ok, maar probleem nog niet opgelost

Bedankt tot dusver,

Ik heb het HJT logje geplaatst en heb het advies gekregen een BHO te fixen en dat heb ik gedaan. Verder gaven ze bij antispywareoffensief aan dat het logje er goed uit zag.

Toch doet het probleem wat ik in 1e instantie beschreef zich nog voor. Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Probeer 'ns een ander toetsenbord. Zou best kunnen dat er één of meer toetsen blijven hangen, nadat ze een aantal malen zijn ingedrukt......

Met een ander keyboard heb ik de afgelopen twee dagen nog geen last gehad.
Omdat het probleem niet elke dag, meer random op lijkt te treden probeer ik het met dit keyboard nog een week uit. Daarna laat ik weten hoe het is afgelopen.

:)

Nadat ik een week een ander keyboard heb gebruikt is het probleem geen enkele keer meer opgetreden, ik neem aan dat het is opgelost.

Bedankt voor alle hulp en tips!

:D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan