Irritante piep bij voedingskabel packard bell easynote TJ65

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ballonvaarder

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje.
Iedere keer dat ik de voedingskabel in of uit mijn packard bell easynote laptop haal, krijg ik een keiharde piep te horen.
Ik heb al op diverse manieren geprobeerd om deze piep uit te schakelen, echter is dit in geen van de gevallen succesvol geweest.
Wie o wie heeft de oplossing om deze piep voorgoed uit schakelen?

Voordat je schade aanricht, zou ik de adapter eens door laten meten bij een electriciën.

???
Dit is een standaard geluid van de packard bell easynote laptop.
En mijn vraag is of er iemand is die er verstand van heeft om deze irritante herrie uit te zetten.
Dus ik snap niet echt waarom ik de voedingskabel zou moeten doormeten.
Mijn man heeft precies dezelfde laptop en die heeft dit probleem ook.
Is dus een standaard iets...

Wat gaat er piepen? De adapter of de easynote?

Ok, krijg je ook een waarschuwing?
Kijk eens bij energie beheer, en dan de accu status?
Hoeveel procent accu heb je over?
En wat zie je daar als je de adapter eruit haalt?

Hoi Paul,
Ik krijg geen waarschuwing, dit is een standaard geluid wat je hoort als je je stroomkabel aansluit op je laptop, of hem er weer uit haalt.
Dus het is geen fout ofzo, maar wel irritant, dus ik wilde graag hulp om dit geluid uit te schakelen.
Wellicht zijn er mensen met zo'n easynote die het gelukt is om dit probleempje te verhelpen.

Hoi Marcel, het is toch echt zo.
Mijn man heeft precies dezelfde laptop en die heeft het ook...

Is dat van nieuw af aan al geweest?
Stopt die pieptoon ook weer?

Kijk anders in de bios of je daar iets kan in-of uit-schakelen mbt tot waarschuwings tonen.

Ja, dit is al van nieuw af aan.
Je stopt de kabel er in en je hebt vervolgens een seconde lang een oorverdovende piep.
Mijn man heeft al in de bios gekeken, maar die kon niks vinden qua waarschuwingstonen.
Ik heb me ook al rot gegoogled, maar helaas heb ik maar 1 iemand gevonden die hetzelfde had.
Ze hadden daar een oplossing aangedragen, maar helaas werkte die bij hem niet.
Bij mij helaas ook niet :(

Ik heb het filmpje gevolgd, maar ik zie dat bij de niveaus hij 2 verschillende speaker soorten heeft en ik heb er maar 1 en als ik die mute, dan hoor ik helemaal niks meer :(

Laatst bewerkt:
bij mijn laptop had ik dat als ik de volume boven de 50% deed dat die ook ging piepen,
heb toen bij settings (die je ook krijgt al je een oortje in doet) de microfoon zachter gezet en toen was het weg mischien
dat dat helpt?

Coenraad, bedankt voor je tip.
Eindelijk van die vervelende sound af!!!!

Mijn laptop heeft dezelfde klacht. Ook aan coenraad mijn dank voor je tip.

En waarmee we het topic nu maar eens gaan voorzien van een slotje.Topic is orgineel uit 2010 en mag derhalve volgens de regels in ruste blijven.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan