Irritante PIEP bij volume verhoging

Status
Niet open voor verdere reacties.

ns23

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Berichten
78
869efkw.png




Ik krijg een echte oldschool BEEP als ik de volumeregelaar verschuif. Lijkt echt op een DOS-geluidje ofzo. Heb al gekeken bij de configuratiescherm, maar daar is geen optie om het uit te zetten. Weet ook niet waarom dit ontstaan is.
 
heb je wel de nieuwste drivers voor je geluidskaart?
 
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, want dit probleem is plotseling gekomen, en ik zie niet in hoe een update hiervoor nodig is. Ik denk dat het iets met mn windows configuratie te maken heeft.
 
Ik heb last van ongeveer hetzelfde probleem, alleen geen 'oldschool' piep. Weet iemand hoe je het geluidssignaal, dat je krijgt als je het volume met de regelaar aanpast, uitzet?
 
Ga naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad "Geluiden". Scroll naar "Standaardgeluid" en selecteer daaronder in het klapvenstertje, waar staat "Windows XP Ding.wav" vervolgens helemaal bovenaan de lijst "(Geen)". Klik op "Toepassen" en dan "OK". Als je nu de schuif van Hoofdvolume beweegt en loslaat, hoor je niet meer dat oldschool geluid, maar helaas nog wel een biepje van de PC-speaker. Het is door deze vraag dat ik me bewust ben van dat biepje, er zal een diepere bedoeling achter zitten, maar ik weet hem niet. (Een check dat je audioapparaat "leeft"?)

NB: dit heeft gevolgen voor alle systeemgebeurtenissen in XP die met Ding,wav werkten!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan