Irritante piep komt uit systeemkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

vince14

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Er komt heel de tijd een irritante piep bij uit mijn kast. als ik snel aan 't scrollen ben op een site piept hij alleen niet meer. 't lijkt het geheugen of de videokaart, maar kan alleen niet zo goed horen waar 't vandaankomt. valt hier iets aan te doen?

Je kan proberen door elk onderdeel apart even na te checken op piepjes.
Als het een laptop is gaat dit wat moeilijker.

Ik zie dat het een kast is, dus je kunt je kast gerust aan één kant openschroeven en aandachtig luisteren.. dit kan niet veel kwaad.

Ook kun je proberen om hardware-onderdelen te vervangen om te kijken welk onderdeel piept.

Succes gewenst.

d0mzy.

Hoi,

Ja, ik zou ook gewoon ff de zijkant van de kast open maken en kijken en luisteren waar het geluid vandaan komt zodat je er wat aan kunt doen! luister ook goed naar de ventilators.

nouja het lijkt me bij de videokaart/voeding vandaan te komen..

Ik denk dat het de spoeltjes of condensatoren zijn! Het probleem wat jij hebt produceert het mobo en helaas is er weinig aan te doen! Lees dit draadje maar eens door!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/820599//

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341425

Dat gaat over mijn mobo, daar zeggen ze het volgende:

Spekkie88 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:09:
Ik had met mijn moederbord het zelfde probleem, je moet in het bios:

EIST, en C2/3 uitzetten

Dit zijn de stroombesparende functies die met je voltage/condensatoren rommelen.

Laat me weten of het helpt.

Reactie daarop:
Fantastisch het werkt. Bedankt voor de oplossing.

Wat een verademing zeg. Ik heb eist en c1,c3,c6 enzo uitgezet en toen werkte het. Hij draait nu altijd in turbo mode.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Dat ga ik denk ff uittesten.

De titel van de vraag is aangepast.
"Piep" zegt niet veel over je probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341425

Dat gaat over mijn mobo, daar zeggen ze het volgende:

Spekkie88 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:09:
Ik had met mijn moederbord het zelfde probleem, je moet in het bios:

EIST, en C2/3 uitzetten

Dit zijn de stroombesparende functies die met je voltage/condensatoren rommelen.

Laat me weten of het helpt.

Reactie daarop:
Fantastisch het werkt. Bedankt voor de oplossing.

Wat een verademing zeg. Ik heb eist en c1,c3,c6 enzo uitgezet en toen werkte het. Hij draait nu altijd in turbo mode.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Dat ga ik denk ff uittesten.

Oke!

Laat ff weten of het geholpen heeft! Ben wel benieuwd of hierdoor de levensduur van het mobo niet verkort wordt? Ook zal het waarschijnlijk wat warmer worden. Dus ventilatie is wel belangrijk denk ik!

Mooi kastje vince;)

Dat zit wel goed lijkt me!

Je kunt het proberen door de temps nu en later met die fucties uit te lezen met bv pc wizard! Als het verschil te groot is kun je daar naar handelen.

Mooi kastje vince;)

Dat zit wel goed lijkt me!

Je kunt het proberen door de temps nu en later met die fucties uit te lezen met bv pc wizard! Als het verschil te groot is kun je daar naar handelen.

Thx, maar ik kon in de bios nergens C2/C3 vinden. wel stonden C3/C6/C7 al disabled en heb ik zelf EIST dan ff gedisabled, maar geen resultaat. Dezelfde irritante piep blijft maar piepen

Dan Blijft het gissen denk ik:(

Blijkbaar zijn er best veel mensen met het probleem, maar zijn er geen of weinig oplossingen voor. Ik heb nog ff gekeken op google maar is weinig oplossing materiaal te vinden.

In ieder geval succes,

Mocht je het lukken het geluid te minderen of te laten verdwijnen, laat het dan ff weten!

Je kunt even bij een professionele Electro zaak naar binnen stappen om hun antwoorden eens aan te luisteren.. (wel een pc zaak, niet zo'n mediamarkt ofzo, die hebben er geen verstand van)
misschien dat zij een idee hebben...

Succes verder, als ik wat vind zal ik je het even door sturen ;)
Mvg,

Dan Blijft het gissen denk ik:(

Blijkbaar zijn er best veel mensen met het probleem, maar zijn er geen of weinig oplossingen voor. Ik heb nog ff gekeken op google maar is weinig oplossing materiaal te vinden.

In ieder geval succes,

Mocht je het lukken het geluid te minderen of te laten verdwijnen, laat het dan ff weten!

Als ik het vind zal ik het zeker plaatsen.

Je kunt even bij een professionele Electro zaak naar binnen stappen om hun antwoorden eens aan te luisteren.. (wel een pc zaak, niet zo'n mediamarkt ofzo, die hebben er geen verstand van)
misschien dat zij een idee hebben...

Succes verder, als ik wat vind zal ik je het even door sturen ;)
Mvg,

Oke bedankt!

Dit zijn de onderdelen van me pc, misschien handig.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[69096]=1&product[97107]=1&product[90090]=1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan