irritante piepgeluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan Horse

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hallo allemaal.

Mijn computer maakt een irritante piepgeluid die zelfs hoofdpijn kan veroorzaken. ik heb mijn computer opengemaakt en het komt door de voeding. de systeem koeler en cpu koeler heb ik laten stoppen en dus nog steeds dat geluid. eerst was die geluid er niet, maar ik had een nieuwe videokaart gekocht (9600gt oc) en toen ik die vast had gemaakt kwam dit geluid. eerst toen ik de voedingkabel van m'n 9600gt eruit trok ging die piep weg. alleen nu blijft het gewoon.

Voeding: TyboTech 400x
Videokaart: Gigabyte Nvidia GeForce 9600GT Turbo Force Edition
Behuizing: CoolerMaster Centurion 5

Ik hoop dat er hiervoor gauw een oplossing kan zijn, Alvast Bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry verkeerd begrepen als het je voeding is die piept dat zou wel eens kunnen komen dat hij tegen z'n max. staat te draaien en volgens mij als ik zo lees is het ook geen A-merk.
Dus mijn advies in deze luidt koop een wat zwaardere voeding van een A-merk bv.600 W.
Op deze link staan de A-merken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1237546//

Modag

Ik ben dan wel in de Corsair CMPSU-450VX geintresseerd. maar zou ik die piepgeluid kunnen weghalen zonder m'n voeding of een andere hardware component te vervangen?

Hoi,
Je geeft in je eerste bericht dat het uit je voeding komt nadat je de 9600 erin gezet hebt .
je zou nog even je oude kaart erin kunnen bouwen is het dan weg dat geluid. Dan trekt de voeding net het aantal watts niet met de 9600 erin, daarom mijn advies voor een nieuwe voeding maar de corsair is die 450 watt als ik het goed begrijp.

Modag

Hoi,

Ik zou met oog op de toekomst toch een en 600 of 700 watt overwegen.

Modag

ati bevelen gewoon een 450 watt voeding om de 4850 te kunnen gebruiken. en volgens mij eisen op corsair bevelen z emij een 450,520 en 600 watt voeding. ik kan misschien 550 of max 600 watt nemen voor de zekerheid.

Hoi,

Zou ik doen hoef je misschien bij de volgende pc update geen nieuwe voeding te kopen anders blijf je voedingen kopen.

Modag
Ps. vooral omdat je al naar een andere videokaart aan het kijken ben

Laatst bewerkt:
Dat piepgeluid is gewoon een "spoel" in je voeding die wat zoemt, kan geen kwaad. als je je eraan irriteerd, gewoon een andere voeding kopen. het komt dus niet doordat hij je systeem niet kan trekken, dan zou je eerder bleu screens krijgen.
Is je 9600gt stiller dan je vorige kaart? mss komt het daardoor dat je die piep hoort sinds het vervangen van je graka.

Laatst bewerkt:
m'n vorige videokaart maakte een enorme herrie. en deze is gewoon 0 db, passief. Nvidia raadde minimaal een 450 watt voeding aan voor een oc 9600 gt. En dit is gewoon de goedkoopste voeding van 400 watt. Op google vind je alleen maar 2 resultaten als je tybotech 400x indrukt. Ik had deze pc nieuw gekocht van een adverteerder op marktplaats. Ik ben echt geflashd met deze computer.......

Laatst bewerkt:
Kijken voor je iets kooptin hoeverre dat dat mogelijk is:thumb: dan kan je idd beter een A merk voeding kopen:)

Dat piepgeluid is gewoon een "spoel" in je voeding die wat zoemt, kan geen kwaad. als je je eraan irriteerd, gewoon een andere voeding kopen. het komt dus niet doordat hij je systeem niet kan trekken, dan zou je eerder bleu screens krijgen.
Is je 9600gt stiller dan je vorige kaart? mss komt het daardoor dat je die piep hoort sinds het vervangen van je graka.

Ik zeg niet dat hij hem niet trekt maar vaak komt dat gepiep wel doordat de belasting aan de hoge kant raakt en dat klopt ook wel want in ts z'n eerste bericht geeft hij aan dat als hij de stekker van zijn 9600 eruit trekt dat het geluid weg is.

Modag

soms wordt die piep zachter of gaat voor even weg. maar als ik crysis speel dan piept gewoon als een gek de heletijd.

Hoi,

Dat klopt want dan gaat je videokaart vermogen vragen als je daar vanaf wil en in mijn ogen toch een optie is een andere voeding maar dan zwaarder en een A-merk.
Maar dat ligt natuurlijk aan je portomonee (ofzoiets)
Modag

Laatst bewerkt:
en crysis is 20 fps terwijl dat 35 of 40 moet zijn. heb je wel eens van de merk aeneon gehoord? (ram geheugen)

Hoi,

Draai zelf met 2 stuks 3870 in crossfire en de fps hangt rond de 30 met crysis ik heb wel gelezen dat crysis niet echt goed in elkaar zit wat dat aangaat, en met aeneon heb ik eigenlijk geen ervaring mee en ken het ook niet.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan