Irritante toon tijdens opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo22

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2005
Ik heb de Sweex 5.1 geluidskaart maar heb tijden het opnemen met de microfoon of met stereo mix (opname van geluid wat word afgespeelt) een heel irritante hoge toon erdoor heen. Dit hoor je niet tijdens de opname zelf. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik zou kunnen proberen?

Thnx

Heb je een webcam met microfoon? Haal die eraf.
Heb je op USB-poorten geluidsapparaten aangesloten? Haal ze eraf.

Al gekeken in Volume Control, dat mixerpaneel van Windows?
Schakel de apparaten die je niet gebruikt uit: klik in het vakje dempen, of zet de volumeschuif helemaal naar beneden.
Heb je de hoge en lage tonenregeling ingeschakeld voor je opnameapparaat? Zet het in een neutrale stand.

Werk je op een laptop? Haal hem van het stopcontact af en werk met de batterij.

Nee niet via de webcam maar met een gewone microfoon. Nee het is niet met een laptop.

Heb geprobeerd om alles te dempen maar de toon blijft. Dit is irritant als het stil valt tijdens het opnemen want dan hoor je het het meest.

Iemand anders nog tips?

Elmo22 zei:
Nee niet via de webcam maar met een gewone microfoon. Nee het is niet met een laptop.
Ik vroeg, heb je tijdens de opname met een microfoon soms een webcam (met vaak ingebouwde microfoon) aan je PC hangen? Haal die er dan af.

In "Eigenschappen voor geluid en audioapparaten" kun je in het tabblad "Spraak" de hardware testen.

Al gedaan?

Nee heb helemaal geen web cam. De toon is soms weg maar komt later ook weer terug. Ja ik ben al een tijdje van alles aan het proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan