Is 350W genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Deze configuratie hangt aan een voeding van 350watt.

Is dat genoeg???

Behuizing:AOpen Midi Tower H600B, 350W, ATX, Black
Moederbord:Asus A8N5X, S-939, nForce4, Audio, PCI-E, Lan
Videokaart:Sapphire Ati Radeon X800GT, 256MB DDR, PCI-E, TV-Out, DVI-I
Processor:AMD Athlon 64 3800+, S-939, 512 KB L2 Cache, (Boxed)
Geluidskaart:Creative Audigy 2
Geheugen:1024 PC2700
HD:80GB
DVD station
Brander

Volgens de computerboer is deze 350W voldoende maar is dat ook zo?

Thnx.

dat zou moeten lukken maar denk eraan als je wat gaat bijsteken ofzow.
Mijn pc heeft ook maar 300 watt voeding zie wat erin steekt maar gegarandeert als ik een nieuwe videokaart insteek moet ik een andere voeding hebben

Is denk ik wel genoeg maar gezien je V-card/processor is het niet superruim :).

moet voldoende zijn, in mijn kast hangt al jaren een 350w voeding en ik heb neon verlichting, 5 case fans, temp meters etc erin hangen dus :)

waarom neem je hier
Processor:AMD Athlon 64 3800+, S-939, 512 KB L2 Cache, (Boxed)
geen 3700+ san diego voor die heeft meer cache geheugen en is geodkoper. En waarschijnlijk ook sneller dus

Ik zou gaan voor een voeding van 400watt min om dat je met de componenten die hebt beschreven aardig aan de grens zit en dus niets over hebt als je er wat bij wilt steken.

Ik heb 6 harde schijven, 3 fans ...een DVD speler, DVD brander ..een Athlon XP 64 3200 ..
300 WATT ...geen enkel probleem!

Geplaatst door rene_overtoom
Ik heb 6 harde schijven, 3 fans ...een DVD speler, DVD brander ..een Athlon XP 64 3200 ..
300 WATT ...geen enkel probleem!
Het verschilt ook welk merk voeding je hebt. Een voeding van 300Watt van een goed merk is beter dan een 300Watt voeding van een goedkope uitvoering.

Geplaatst door crash

Het verschilt ook welk merk voeding je hebt. Een voeding van 300Watt van een goed merk is beter dan een 300Watt voeding van een goedkope uitvoering.

Oh ok :)

Maar goed, Aopen geloof ik dat ik heb ... gewoon goed degelijk spul kopen dat werkt vaak net ff wat beter :thumb:

Persoonlijk vind ik 350Watt voor het aangegeven systeem toch krap.

Een hardeschijf gebruikt ±25 Watt
Een dvd-rom ±25 Watt
Een dvd/cdrw combi ±30 Watt
Een dvd-brander ±25 Watt
Een videokaart ± 66Watt voor de aangegeven videokaart.
Processor ± 89 Watt
1 geheugen module ±10 Watt
Moederbord, keyboard, muis cpu fan ±36 Watt

Zelf heb ik gekozen voor de duurder segment van Antec en heb een 550Watt voeding. Dit om de voeding in de toekomst te kunnen blijven gebruiken.

Je vergeet alleen wel te zeggen dat NIET ALLES tegelijk 100% gebruikt wordt, een optelsom maken is hier dus irrelevant.
Kijk naar mijn systeem ...300 WATT ...gaat perfect, HET praktijkvoorbeeld!:thumb:
Als je grafische kaart voor 90% gebruikt wordt, zal je CPU misschien voor 60% gebruikt worden, je HD voor 15% ...misschien nog niet eens.
Maar goed, wil je op safe spelen is meer altijd beter, alleen in mijn ogen overbodig :)

Het zijn inderdaad MAX wattages, was ik vergeten te vermelden.:o
Je moet ook verder kijken, dan wat je nu hebt. Je wil altijd weer uitbreiden of upgraden.

Geplaatst door rene_overtoom
Je vergeet alleen wel te zeggen dat NIET ALLES tegelijk 100% gebruikt wordt, een optelsom maken is hier dus irrelevant.
Kijk naar mijn systeem ...300 WATT ...gaat perfect, HET praktijkvoorbeeld!:thumb:
Als je grafische kaart voor 90% gebruikt wordt, zal je CPU misschien voor 60% gebruikt worden, je HD voor 15% ...misschien nog niet eens.
Maar goed, wil je op safe spelen is meer altijd beter, alleen in mijn ogen overbodig :)

Mee eens....
Goeie discussie overigens.

Volgens de "Power Wattage Calculator "op http://www.jscustompcs.com/index.php
kom ik uit op 317W, dit zijn echter pieken die zelden voorkomen en ik ben niet van plan om er nog iets bij te steken.(misschien nog wat sneller geheugen in de toekomst). Het systeem is puur om te gamen, alle andere rand apparatuur hangt aan een ander systeem.Zo bezien en de reacties gelezen hebbend denk ik dat 350W wel voldoende is......

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan