Is Acer Iconia Tab A500 ipad nog bruikbaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Bij het opruimen vond ik in de org verpakking een Acer Iconia Tab A500 ipad die mijn zoon destijds gebruikte tot hij een Apple ipad kocht. Toen ik het ding oplaadde en aanzette startte hij meteen op en ik zou hem wel willen gebruiken om bijvoorbeeld bij voordrachten vanaf te lezen ip vanaf velletjes papier. Stel dus geen hoge eisen. Alleen moet ik om het apparaat te activeren mijn Google account invullen maar dat herkent hij niet (mijn pc en laptops wel). Weggooien volgens zoon. Is dat zo of is er nog een manier om mijn Google account te laten accepteren.

Bij het opruimen vond ik in de org verpakking een Acer Iconia Tab A500 ipad
Dat bestaat natuurlijk niet, alleen Apple maakt iPads, en Acer zullen ze denk ik zo’n beetje als laatste een licentie geven :). Een iPad is, net als de Tab A500, een tablet. En je geeft zélf aan dat-ie het doet, dus wat is het probleem? Wat staat er over in de handleiding?

Het probleem is dat er (zeer aannemelijk) Android 3.0 op staat .. (Verkrijgbaar sinds: 1 juni 2011).
Bron: https://tweakers.net/pricewatch/284395/acer-iconia-tab-a500-16gb-zilver/specificaties/

Je zou es kunnen kijken/zoeken naar mogelijkheden om je oude tablet te activeren ..

Weggooien volgens zoon
Of afgeven bij de plaatselijke inzamelaar.

Zou er geen moeite meer voor doen, ding zal niet vooruit te branden zijn.
Schaf er eentje aan met een recente versie Android ( we zitten al op 14?), met 3.0 kun je niets meer mee.

ik bedoelde natuurlijk tablet! En er zit 4.0.3 op.

Dan loop je zo’n 10 versies achter. Ik vermoed dat je qua veiligheid dan ook niet voorop loopt. Je zou dus in ieder geval moeten kijken tot welke versie je kan upgraden. Maar volgens de gebruiksaanwijzing kan je hem probleemloos zonder Google account gebruiken. Al zit je dan wel zonder apps, want die komen uit de Google Store.

Maar vreemd dat hij mijn Google account niet pakt. Vind op internet handleiding hoe oude Android kan worden geupgrade. Maar bij de laatste stap 'systeem upgrade' krijg ik de melding 'u moet verbinding met een wifi hebben om toegang tot de systeem upgrade server te krijgen'. maar de wifi verbinding is perfect. Kan gewoon op internet Googelen.

Maar de wifi verbinding is perfect. Kan gewoon op internet Googelen.
Met de tablet? Als je de tablet voor het eerst gebruikt Kun je je aanmelden met een Google account. Dat hoeft niet, kan je ook overslaan. Als je probeert in te loggen met je eigen account, en dat lukt niet, zou ik op dat moment een nieuwe aanmaken. Appeltje eitje. Ik heb zelf ook meerdere google accounts, o.a. om te testen. Dan gebruik je deze alleen voor de tablet. En als hij goed werkt, kun je altijd nog switchen naar een ander account (pagina 61 van de handleiding).

Een extra account kan de oplossing zijn. Wist niet dat dit kan. Maar het andere euvel snap ik niet. Heb prima wifi signaal, maar alleen bij upgraden melding dat de wifi niet goed is (melding: netwerkbereik momenteel slecht). Krijg dan advies om op andere plek te proberen of dichter bij wifi punt. Ik zit op een meter vanaf het wifi punt (Google wifi)!. Signaalsterkte is maximaal. Nieuw account aanmaken lukt niet. Iedere naam die ik ingeef geeft melding 'niet beschikbaar' en bij invoeren van mijn bestaande gmail en mijn bestaande kpn email krijg ik de melding dat naam en wachtwoord niet overeenkomen. Dat is dus, net als geen wifi, onzin.

Laatst bewerkt:
En heb je al geprobeerd om de Android versie te upgraden?

Meermalen. Dat werkt dus niet. Zie mijn vorige bericht. Melding dat wifi bereik niet goed is, terwijl het optimaal is.

niemand meer met een oplossing of verklaring?

Ga eens terug naar de basis: het was een apparaat van je zoon. Die heeft ‘m dus gebruikt met zijn account. Hij kan de tablet dus overzetten naar een nieuwe eigenaar. Jij kan dat uiteraard niet, want dan zou elke dief een gestolen tablet heel simpel kunnen gebruiken door er een ander account op te zetten.

Ga eens terug naar de basis: het was een apparaat van je zoon. Die heeft ‘m dus gebruikt met zijn account. Hij kan de tablet dus overzetten naar een nieuwe eigenaar. Jij kan dat uiteraard niet, want dan zou elke dief een gestolen tablet heel simpel kunnen gebruiken door er een ander account op te zetten.
Ik vraag me af of deze beveiliging ook op de oude Android zat. Via de power en volumeknop (wat vaak werkt, check anders de manual) kan je een harde reset van je tablet afdwingen.

@LWM Maar de vraag is wat je nog met je oude tablet kan doen? Veel app's werken er niet meer op, en websites zullen mogelijk ook niet meer werken vanwege de overgang naar nieuwe TLS-protocollen.

Maar mogelijk is er wel een vervangende rom van een andere partij voor die je erop kan flashen. Let er wel op bij je KPN mail dat je tegenwoordig ook authenticatie aan moet zetten bij verzending.

Tips wat je er nog mee kan doen:

Nou, tips genoeg!!

Alles uitgeprobeerd, maar hij pakt geen nieuw account en ook de oude van mijn zoon niet meer.

Misschien kan je een andere software erop flashen, op eigen risico dat het in het ergste geval een snijplank kan worden.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
geprobeerd?

Ik heb zelf een samsung tablet die een harde reset nodig had, omdat ik mijn eigen cijfercode niet meer wist.
Opgezocht op YT en het werkte. Het ging niet 1,2,3 maar toch.
Je kan het proberen.

het is wel een heel gedoe maar er kan een custom rom opgezet worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan