is ATA=IDE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Iemand probeert mij (via Speurders) een ATA (niet SATA) hardeschijf te verkopen en zegt dat ATA=IDE? Klopt dat? Ik heb een systeem dat een dikke drie jaar oud is en dat zeker geen SATA aan kan. Maar ATA weet ik niet.

ata is inorde.

hier is uitleg: Serial ATA gebruikt dunnere kabels dan de flatcables van parallel ATA, waardoor er meer ruimte is in de computerkast. Hierdoor is een betere koeling mogelijk. De kabels kunnen niet omgekeerd worden aangesloten, zoals dat bij veel vooral oudere IDE kabels het geval was. Verder is er niet meer sprake van een gedeelde bus zoals bij IDE, waardoor er geen onderscheid meer is tussen master en slave disks.

Bedankt voor de uitleg. Ik had wel van SATA gehoord. Maar had absoluut geen idee dat ATA het zelfde is dan IDE.
De verkoper had in zijn advertentie staan ATA en super ATA voor een redelijk lage prijs. Nog geen € 70.- voor 250 Gig. Dus wantrouwen van mijn kant. De verkoper heeft alle gegevens zoals zijn adres dus ... Nog steeds niet zeker of ik het durf te kopen...

ata is inorde.
.

Wat er in die advertentie staat klopt wel alleen bestaan er geen super ata schijven.
Ik zou zeggen, als je het niet vertrouwt, doe het dan ook niet of je moet in de gelegenheid zijn om persoonlijk de schijf te kunnen ophalen, dan kun je met eigen ogen het zaakje beoordelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan