• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

is auto-aanvullen (lijst) mogelijk zonder .xlsm bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Zie bijlage: daarin voorbeeld + toelichting vraag

Kan woordsuggestie bij een (keuze)lijst zonder dat het een .xlsm bestand wordt?
Dus: bij aanklikken van een cel opent een lijst (gegevensvalidatie), maar als ik in de cel Ac.. intyp geeft Excel geen woordsuggestie op basis van die lijst.

Bijlagen

Deze vraag komt bijna net zo vaak voor als vragen over getrapte validatie. Gebruik even de zoekfunctie op deze site en je zal verschillende oplossingen vinden.

Zoekfunctie uiteraard gebruikt maar ik kon echt niets bruikbaars vinden, vandaar de vraag gepost. Als je een voorzetje hebt?

Maak eens gebruik van deze datavalidatieformule

Code:
=OFFSET(plant;MATCH(LEFT(B3;LEN(B3));LEFT(plant_namen;LEN(B3));0);0;SUMPRODUCT(--(LEFT(plant_namen;LEN(B3))=B3));1)

Bijlagen

@Popipipo

Had jij die formule ergens in mijn bestand gezet? Het bestand dat jij ge-upload hebt is volgens mij dezelfde als die van mij?

@VenA:

Was een hele bevalling maar ik ben aardig bezig geweest, hierbij het resultaat, ook zodat anderen het eventueel kunnen gebruiken.
1 vraag: waarom zijn op het eerste tabblad de invoercellen geel: als ik die opvulkeur verwijder werkt het niet meer.

Bijlagen

@Popipipo

Zo, dat is een mooie! Ik krijg vanwege de .xls extensie alleen problemen met compatibiliteit, is kennelijk oude excel versie? Kan dit ook in .xlsx?

Dat was het foutje wat ik niet had gezien.

Bij XLS werkt hij uitstekend
Bij XLSX werkt hij niet tenzij je elke keer als je het bestand opent even naar data validatie gaat.
En dat is natuurlijk niet werkzaam.

Heeft iemand een verklaring en een oplossing hiervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan