Is CoD 4.2 echt heel zwaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,
Ik wil graag CoD4.2 (MW 2) kopen maar eerst wil ik weten of mijn PC hem wel "fatsoenlijk" aankan. Ik draai CoD4 of volle resolutie (bij mij 1440x1048) maar een vriend van me zei dat MW 2 velen malen zwaarder is. Waarschijnlijk zeg je: ga naar www.canirunit.com maar die zie je alleen minimal system settings..

Packardbell iMedia 2450
320gb hard disk
2gb werkgeheugen
Intel Pentium E2200 2.2Ghz, Rated @ 3,3ghz
nVidia GT 220 (<-- Is vervangen, eerst had ik de 7050, nu heb ik 1,7 gb videogeheugen(!))
Ik maak mn PC vaak schoon (defrag. cookies etc.) En heb energieverbruik op max. staan, dus beste presentaties.. (Ik betaal de stroom tog niet :P)

Zou ik dit spel op 1048x780 (of hoger) kunnen spelen? Ik heb er geen zin in om dit spel te kopen (€50) en dan alleen op 640x480 smooth te kunnen spelen..

Stefan

Je hebt geen 1,7GB video geheugen, alleen de top kaart beginnen nu net met 2GB geheugen aan te bieden. COD6 wat Modern Warfare 2 is, heeft na genoeg dezelfde systeemeisen als COD4.

Een nVidia GT 220 is geen gamers videokaart, maar een budget kaart.

CPU
Minimum: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
You Have: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20GHz
PASS

Ok tnx :thumb:
Dan moet ik MW 2 dus ook makkelijk kunnen afspelen :D

CPU Speed
Minimum: Intel Pentium 4 3.2GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
You Have: 2.20 GHz Performance Rated at: 3.3 GHz
PASS

RAM
Minimum: 1 GB
You Have: 2.0 GB
PASS

OS
Minimum: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 26002)
PASS

Video Card
Minimum: 256 MB NVIDIA GeForce 6600 GT or better or ATI Radeon 1600 XT or better
You Have: NVIDIA GeForce GT 220
PASS
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1.7 GB
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 4.0
Vertex Shader version 3.0 4.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: NVIDIA High Definition Audio
PASS

Free Disk Space
Minimum: 12 GB of free hard drive space
You Have: 172.8 GB
PASS

Volgens dit programma heb ik 1,7 gb! Die oude vid. kaart was on-board.. Ook van nVidia, dus nu zijn ze denk ik samen opgeteld..

Ik ben ook niet een echte gamer maar die kaart doet het egt fantastich op 1440x1048! Dat is voor mij al genoeg hoor..

Volgend de site heb je 256MB video geheugen, mogelijk dat je kaar "turbo geheugen" ondersteund, waardoor deze alsnog van je fysieke geheugen gebruik kam maken.

Haha nee :P Links is wat je nodig hebt; Dus voor dat spel heb je 256 mb nodig, ik heb 1,7gb :) Je hebt pixal shader 3.0 nodig, ik heb 4.0.. Ik weet niet of het klopt maar mijn systeem en www.canirunit.com zeggen het allebei!

Videokaart opeens 1,7gb ram?

Hallo,
Ik heb sinds vrijdag mijn oude videokaart (nVidia 7050 on-board) vervangen voor een nVidia GT220.. Deze kaart heeft 1gb ram geheugen maar volgens mijn systeem heb ik 1,7gb videogeheugen, en ook volgens het progamma "Can You Run It?" Ik heb een printscreen toegevoegd dus als je het niet geloofd kijk je maar even!

Volgens een admin op deze site (crash) heeft deze graphicskaart max. 1024mb en dus niet meer.. Misschien heeft hij wel gelijk en geeft mijn systeem het gwn fout aan..

Weet iemand hoe dit komt en of mij PC daardoor ook juist sneller gaat? Ik draai CoD4 1440x900 gem 50fps, is dat meer dan hij zou doen als ik maar 1 gb geheugen zou hebben?

Stefan

PS: Als je het een mooie wallpaper vind: http://www.modernwarfare2wallpaper.com/tag/mw2-wallpaper/

Bijlagen

• 1,7GB vidkaart.jpg
    1,7GB vidkaart.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 56
Welk merk heb je als videokaart en waar heb je deze gekocht?

Ik heb een ASUS ENGT2200..
Bij de regenboog in Sittard gekocht voor €79,99.. Ja dat is duurder vergeleken met andere winkels maar deze man gaf veel uitleg dus heb ik hem maar gekocht!

Kan het zijn dat hij het geheugen van die oude videokaart nog steeds gebruikt? Dat was ook een nVidia en die zit er nog steeds in (on-board)

Laatst bewerkt:
Ik heb een ASUS ENGT2200..
Bij de regenboog in Sittard gekocht voor €79,99.. Ja dat is duurder vergeleken met andere winkels maar deze man gaf veel uitleg dus heb ik hem maar gekocht!

Kan het zijn dat hij het geheugen van die oude videokaart nog steeds gebruikt? Dat was ook een nVidia en die zit er nog steeds in (on-board)

Duurder dan bij andere winkels....., ja echt een heel stuk, kost normaal 55,- euro, dus ruim 50% te duur, maar goed....

Specificaties van jou videokaart;
Technische Specificaties
Videochip GeForce GT220
Video Chip Snelheid 625MHz
Geheugengrootte 1GB
Geheugen Type (videokaarten) DDR2
Geheugen Snelheid 800MHz
Geheugen Bandbreedte 128 bit
Bron;
http://tweakers.net/pricewatch/250026/asus-engt220-g-di-1gd2(lp).html#tab:info

Bij mij wordt ook meer aangegeven, dan mijn videokaarten totaal hebben. (heb 2 videokaarten in 1 systeem)
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=85231&stc=1&d=1264005792[/smallimg]
(Klikbaar)

Twee XFX GTX260 Black Edition 896 MB

[edit]Ik heb je twee topics samen gevoegd, gaat over hetzelfde.[/edit]

Bijlagen

• MW2.jpg
    MW2.jpg
    92 KB · Weergaven: 142
Laatst bewerkt:
O jammer :(, dus die 2de videokaart helpt niet? En als ik in CoD4 bij options dual videokaarten aanzet helpt het dus ook niet?

Ik kan deze videokaart binnen nu nog 3 dagen inwisselen voor de GTS250 voor €50 meer.. Maar ik denk niet dat dat veel helpt in verhouding met mijn proccersor enzo.. Of heb ik dit mis?

Stefan

Ps:Wow, mooie PC heb jij, i7 processor en GTX graphicskaart!

Je hebt maar 1 videokaart, want de onboard wordt uitgeschakeld indien er een losse kaart geplaatst wordt. Dus de optie in COD4 heeft geen zin bij jou.
Ps:Wow, mooie PC heb jij, i7 processor en GTX graphicskaart!
Dankje, zijn twee GTX kaarten in SLI opstelling.:)

Ok jammer..

Ik kan deze videokaart binnen nu nog 3 dagen inwisselen voor de GTS250 voor €50 meer.. Maar ik denk niet dat dat veel helpt in verhouding met mijn proccersor enzo.. Of heb ik dit mis?
Ik heb deze zaterdag gekocht en heb 8 dagen de tijd om hem terug te brengen als hij niet bevalt.. Hij bevalt prima maar is die GTS250 misschien niet wat beter voor in de toekomst?

De GT220 is een budget kaart, weet niet hoe de GTS250 is, misschien dat iemand anders dat kan aangeven.

Misschien een HD4670 kopen, deze zijn 60-70 euro en zitten dus onder de prijs van een GT220.
De GTS250 is een hele goede kaart, maar grote kans dat er dan ook een nieuwe voeding in moet omdat een 550 watt voeding aangeraden wordt.

Laatst bewerkt:
ik heb dit spel uitgespeeld, maar op can you run it, haal ik bij lange aan niet het minium..en toch speel ik alles op high graphics.. en het schokt niet of iets..
Misschien heb ik gewoon geluk, maar persoonlijk trek ik me niet veel aan van can you run it :)

Ik heb zaterdag de GTS250 gekocht plus een nieuwe voeding van 420 watt.. Hij paste niet ivm met de kabel van de Harde Schijf en van zo'n station, maar die hebben ze met een ander kabeltje verlegt en toen paste het wel :) Ben er erg tevreden mee en speel CoD4 n MoHA nu full graphics met 80fps :thumb: Ik ga nu zeker MW 2 en Far Cry 2 kopen, die kan hij vast en zeker ook wel aan! :D

Dat can you run it heeft volgens mij ook niet helemaal gelijk, bij heel veel spellen zegt hij dat mijn proccesor niet goed genoeg is maaar tog speel ik hem op hoogste resolutie (bij mij 440x900) zonder lagg en houterige beelden! Volgens mij gaat het bij gamen vooral om je videokaart, natuurlijk moet je videokaart wel fatsoenlijk kunnen draaien op je PC..

Mijn PC is nu egt super om mee te gamen, Althans met het beeldscherm dat ik heb.. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan