is dat mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
1.029
Hallo,

Is het mogelijk om met onderstaande configuratie een netwerk op te bouwen, waarbij pc 1 server is, pc 2 en 3 via de server draaien (dus als je op pc 2 of juist pc 3 inlogt, maakt het nix uit, je hebt dezelfde programma's ed. dus hetzelfde als bij ons (en ik denk op de meeste scholen) de mediatheek.. ).
Pc 4 moet gewoon als appart worden behandeld>> deze moet wel bestanden kunnen bekijken op de andere pc's maar heeft verder niets met het andere netwerk te maken..

Dit is de situatie:

ADSL lijn van bbned cistron >> sweex broadband router>> deze gaat naar pc 1, 2, 3 en 4.

Graag weten of het kan, en zo niet, wat er niet kan, en wat er aan te doen.

Ook graag weten welk besturingssysteem het best is..

Ik heb Windows XP pro en home, win 2000 (4 versies, pro, server, pro server (dacht ik) en nog 1) en uitteraard kan ik alle linuxen wel downloaden...

En zijn hier ook nog bepaalde eissen aan verbonden aan de pc's? Want er zitten oude pc's tussen..


Mvg. Wilco de Kreij
 
Waarom zou dat niet gaan?

Ik heb bij mij thuis ongeveer hetzelfde. 1 advanced server (domain controller, DHCP, DNS, terminal, ...) en 2 clients. Ik gebruik enkel 2000, vind ik persoonlijk het gemakkelijkste. Alles staat gewoon via een routerke met elkaar verbonden.
Speciale eisen voor de PC's? Enkel de minimum voorwaarden die Windows stelt om te kunnen installeren.
En als je een 4de PC niet op het netwerk wilt hangen, maar toch bestanden wilt laten uitwisselen kan je deze altijd in de werkgroep laten zitten en als je op een andere computer wilt zijn voor een bestandje of zo gewoon uw netwerkomgeving icoontje gebruiken...
 
Wat Killer_boots zegt...KLOPT !

Als je slim bent richt je gewoon een klein domaeintje in (met DHCP, DNS, etc op een PC zodat je van daar af alle profielen neer kan zetten) en maak je in AD (ActiveDirectory) de gebruikers aan)

Zodoende kan je op alle PC's hetzelfde profiel gebruiken en kan je dmv de DomainController alles regelen...lekker makkelijk, hoef je niet per PC alles in te stellen !

Win2K server is reuze handig...is VERY EASY to use (allemaal wizards)

greetz,
AlmightyOne !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan