Is dat mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkertje

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Een vriend van mij heeft een dvdrom in zijn pc geplaats wat blijkt nu,de dvdrom speelt enkel gewone cd schijfjes af m.a.w.cdrs en muziekcds maar geen enkele dvdschijf.Ik heb dan ergens gelezen dat hij niet zou werken in xp.Het gaat om een samsung dvdrom sd612.
Is dat mogelijk dat xp dat nie herkent die dvdrom als dvd?

Ik heb een Samsung SD-616f een iets nieuwere versie dan jij aangeeft.
Deze werkt prima met WinXP.
Ik gebruik daarvoor Powerdvd en kan gewoon DVD afspelen.

Krijg je nog foutmeldingen?

een foutmelding krijg ik nie alleen blijft het lichtje flikkeren aan de drive zelf als er een dvd in word gestopt.
En met een data dvd ook het zelfde.Alleen nie met een gewone cdr.Dan zie ik alles staan.

De-installeer Powerdvd start de pc opnieuw op en installeer Powerdvd daarna opnieuw.
Heb je trouwens alle Windows updates opgehaald?

Maar een data dvd zou ik toch moeten kunnen zien in verkenner en dat gaat ook nie.Dus ligt het nie aan de player denk ik.Heb ook een dvd-r en een dvd+r geprobeert maar tevergeefs.
raar he.

Ik heb nu ff geen WinXp geinstalleerd staan, maar heb het nu ff op Win2000 geprobeert.
Ik heb PowerDVD nog niet geinstalleerd, maar de DVD wordt wel afgespeelt met een DVD-player.
Waarschijnlijk heb ik die onbewust geinstalleerd met het Ace codec pack.(Classic media player)
Kijk eens of die bij jou wil helpen.
http://ace.subpage.net/
Download;
ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition.
Let op dit is 49MB!!!

Eventueel kijken of je de DVD-speler zelf schoon kan maken met een reinigings cd-rom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan