Is dat wel een upgrade? of in ieder geval geen downgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
282
Beste,

Ik ben van plan om mijn core 2 quad setje te laten vervangen voor een amd setje, alleen vraag ik me wel af of ik daar goed aan doe wat performance betreft.

Dit is wat ik nu heb:
- intel core 2 quad q9550 draait op stock
- asus maximus formula moederbord
- 4x 2gb ddr2 333mhz geheugen

Dit is wat ik ga kopen:
- amd fx 4350 draait op stock
- gigabyte 990FXA
-2x 8gb ddr3 800mhz geheugen

Ik voorkoop op het moment mij huidige setje, er is nu een bod van 87 euro exclusief verzendkosten voor gegeven, dat amd setje gaat mij in totaal rond de 140 euro inclusief verzendkosten kosten.

Graag wil ik weten of ik met dat amd setje qua cpu kracht niet achteruit ga, omdat ik altijd slechte dingen over amd hoor.

En cpu boss lijkt me niet echt een betrouwbare bron. ;)

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kijk even wat de cpu-boss erover schrijft : Klik

De CPU boss is m.i. een betrouwbare bron, die verzinnen de testwaardes ook niet zelf. Of je het een échte upgrade mag / moet noemen, maar omdat je meer en sneller geheugen erbij neemt én omdat de AMD een fractie sneller is dan de Intel, ga je er dus wel op vooruit.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, maar ik heb het idee dat cpu boss alleen maar naar raw specs kijkt, en dat ze dus altijd amd het voordeel geven over intel.

Daarom vraag ik het hier, aan mensen die misschien ook een vergelijkbare upgrade hebben gemaakt. :rolleyes:
 
Dat zou wel een stunt zijn als de cpuboss dat deed. Ik denk eerder dat het simpel afhangt welk processortype je invult. Weet jij uit je hoofd de eerstvolgende nét iets hogere core 2 quad, of de daarna eerstvolgende net iets snellere? Dan zou je die voor de grap in de cpuboss eens tegenover de AMD moeten zetten.
 
Zou inderdaad de q9650 in de vergelijking kunnen gooien, of de extreme variant.

Ik weet in ieder geval dat ik wel een lekker modern moederbord heb als ik upgrade, en sata 6gb/s en usb 3.0, dus daar ga ik er in iedergeval niet op achteruit. ;)
 
Ik zie nu ook setjes met een i5 2500k inclusief geheugen voor 180 staan dat lijkt me eigenlijk een betere deal wat denken jullie?
 
Ik heb nu een bod van 150 euro gedaan, en heb als reactie gekregen dat hij er morgen middag op terug komt.

Denk dat dit ook wel de 180 waard is, maar ik wacht het nog even af allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan