Ik heb nog een oude PC staan hier en daar wil ik een betere videokaart inzetten. Het moederbord betreft een 850 Pro (MS-6339). Ik wil er een ASUS N6200 TD inzetten en nu vraag ik jullie of dat kan. Ik heb namelijk ergens gelezen dat een 8x AGP videokaart (Wat de genoemde videokaart is) best weleens 1.5V kan zijn. Het voltage van het AGP slot op het moederbord is niet vermeld, maar de PCI sloten zijn 3.3/5V. Ik maak hieruit op, dat het AGP slot dan ook wel 3.3V zal zijn. Als deze aanname fout is, mag ik het graag horen.
Als de videokaart dus 1.5V is en hij 3.3V krijgt brandt hij dus binnen de kortste keren door en dat is niet de bedoeling
Ik heb dus meerdere vragen:
1) Is wat ik gelezen heb over de verschillende voltages juist, of maak ik me druk om niets?
2) Welk voltage hebben de videokaart en het AGP slot? (Ik heb op het inet gekeken maar
kan het nergens vinden?
3) Als de videokaart niet geschikt is, welke videokaart kan ik dan het beste nemen? Ik wil
gaan tot een prijs van 70 Euro en er moet een VGA connector opzitten.
Alvast bedankt voor de moeite.
Als de videokaart dus 1.5V is en hij 3.3V krijgt brandt hij dus binnen de kortste keren door en dat is niet de bedoeling

Ik heb dus meerdere vragen:
1) Is wat ik gelezen heb over de verschillende voltages juist, of maak ik me druk om niets?
2) Welk voltage hebben de videokaart en het AGP slot? (Ik heb op het inet gekeken maar
kan het nergens vinden?
3) Als de videokaart niet geschikt is, welke videokaart kan ik dan het beste nemen? Ik wil
gaan tot een prijs van 70 Euro en er moet een VGA connector opzitten.
Alvast bedankt voor de moeite.