Is de Desktop-PC (MEDION® AKOYA® P4130 D (MD 8302)) een aanrader ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Is deze Desktop-PC (MEDION® AKOYA® P4130 D (MD 8302)) een aanrader ?
Te koop (vanaf woensdag 100816) bij de Aldi ?
Is MEDION een goed en gerenommeerd PC-merk ?
http://www.aldi.nl/aldi_pc_md8302_48_5_20503_34605.html

Ik doe vooral veel (be)werken met Adobe Photoshop. Gamen is bij mij niet aan de orde.

Wat is D-Sub VGA, kan ik op deze aansluiting mijn CRT-monitor aansluiten ?

Geen slechte PC voor dat geld en die VGA-aansluiting, google even op d-sub VGA plaatje, dan ziet u hoe dat er uit ziet en kunt u zien of dat dezelfde soort aansluiting is die uw huidige pc ook heeft. Als dat zo is, dan kunt u de monitor aansluiten.

Sommigen zullen zeggen dat het probleem met Aldi/Medion-aanbiedingen is is dat een maand later al dat model niet meer verkrijgbaar is.
Maar ik zie dat niet als een probleem, zolang er maar garantie zit op wat u koopt.

Medion schijnt tegenwoordig eigendom te zijn van Lenovo wat naar mijn weten de grootste pc producent in de wereld is op dit moment.
Deze pc beschikt over een AMD A10 APU, niet mijn keuze, ik zou zelf altijd een Intel processor kiezen maar ieder zijn voorkeur.
Verder heeft deze pc geen "losse" videokaart maar deze is geïntegreerd in de processor.
Hierbij moet worden opgemerkt dat de voeding van een Medion-pc vrij precies is afgestemd op het verbruik van het systeem zoals je het aanschaft.
Dat betekent dat je, in geval je later een "losse" videokaart zou willen plaatsen die meer vraagt dan de 75 Watt die de PCI-e bus kan leveren, je vaak ook de voeding moet vervangen.
Toch iets om over na te denken...

Kwalitatief is het verder een prima merk en mijn ervaringen met de garantie van Medion is gewoon prima maar er zijn altijd uitzonderingen, zoals met alles.

Deze pc beschikt over een AMD A10 APU, niet mijn keuze, ik zou zelf altijd een Intel processor kiezen maar ieder zijn voorkeur.

Als je echter gaat voor grafische bewerkingen voor zo min mogelijk geld is er wel wat voor te zeggen. De ingebouwde videokaart is relatief krachtig. En bij multi-threaded software (wat photoshop is) is de CPU prestatie hetzelfde of zelfs beter dan vergelijkbare intel's.

Ik zelf heb ook intels in al mijn computers thuis, maar ik bouw regelmatig computers in alle prijsklasses en voor specifiek dit soort toepassingen en prijs zijn de A10-APU's gewoon betere value dan intel.

Natuurlijk zijn je opmerkingen over eventuele upgrades in de toekomst volledig van toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan