Is de desktop werkbalk in windows7 verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
In Vista had je een desktopwerkbalk waarin je groepen kon maken waarbinnen je in welke groep een aantal links naar je favorieten kon opnemen. Dit was o.a. beschreven in www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_werkbalkmakenvanmap.php
Dat vond ik buitengewoon handig omdat je sinds windows 3.1 geen open mappen meer op je desktop kan hebben.
In windows 7 kan ik die mogelijkheid nergens vinden. Weet iemand of dat nog kan?

met groeten Anne

Rechtsklikken op taakbalk en kiezen voor nieuwe werkbalk?
Je kunt ook RocketDock downloaden dat ook erg handig is.Kun je ook automatisch laten verdwijnen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Beste Mik
Dat rechtsklikken op de taakbalk helpt me niet verder. Ik zie daar niets wat lijkt op die door mij bedoelde werkbalk. RocketDock is leuk, ik kende het niet maar ga het waarschijnlijk ook wel gebruiken. Maar het is niet wat ik bedoelde en voor mij ook niet meer dan de favorieten in win7.

Die door mij bedoelde werkblak (zie de eerder getoonde url) bevat zelf te benoemen gebieden waarin je links naar her en der verspreide bestanden en programma's bij elkaar kon brengen. Heel gemakkelijk als je regelmatig voor verschillende partijen/doelen werkt.

Ik zou die of zoiets graag in mijn windows7 omgeving terug zien.

Nee dat je exact hetzelfde krijgt dat heb ik ook niet gezegd,maar 't komt in feite op 't zelfde neer.Met 'n nieuwe werkbalk kun je dat ook,hij staat alleen niet op je buroblad maar wel in de taakbalk,je kan ook 'n werkbalk maken van de map "mijn documenten" of "mijn afbeeldingen" noem maar op of een verzamelmap met allerlei bestanden.
RocketDock is toch wat meer als favorieten zoals jij het interpreteert,maar ok verschil in inzicht moet kunnen.

Nee dat je exact hetzelfde krijgt dat heb ik ook niet gezegd,maar 't komt in feite op 't zelfde neer.Met 'n nieuwe werkbalk kun je dat ook,hij staat alleen niet op je buroblad maar wel in de taakbalk,je kan ook 'n werkbalk maken van de map "mijn documenten" of "mijn afbeeldingen" noem maar op of een verzamelmap met allerlei bestanden.
RocketDock is toch wat meer als favorieten zoals jij het interpreteert,maar ok verschil in inzicht moet kunnen.

Ik heb inmiddels een nieuwe werkbalk gemaakt en aan de taakbalk gehangen. Dank voor je suggestie. In die werkbalk heb ik een map opgenomen waarin submappen zijn gemaakt en daarin links naar "echte" mappen en programma's. Dat werkt ook, maar niet zo mooi als die desktop werkbalk. Jammer dat die er niet meer is.

En je hebt gelijk, Rocket Dock kan veel meer dan Favorieten (ik ging wat kort door de bocht, sorry :o). Ik ga het wel gebruiken, maar voor mijn vraag naar die aparte groepen biedt Rocket Dock ook geen echte oplossing.

Ik heb zojuist de manier van Vista en XP toegepast in Windows 7 en het werkt inderdaad niet meer om een balk aan de zijkant te plaatsen. De rede die ik hiervoor kan bedenken is dat Microsoft nu de fuctie erin heeft gezet dat het scherm op de helft van de afmeting zet als je hem naar de zijkant trekt. Dit kan dat problemen geven met die werkbalk en daarom zullen ze hem er dus uit hebben gehaald.

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan