Is de folder 'Program Files' noodzakelijk voor 64-bit software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmpauw

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
In Windows 7 64-bit staan 2 mappen voor Program Files:
  1. Program files
  2. Program Files (x86)

Inmiddels weet ik dat de eerste map is voor 64-bits programma's, de tweede voor 32-bits programma's.
Vaak installeer ik bepaalde programma's niet in de map 'Program Files', maar op een aparte partitie om ze te bewaren bij een crash op de C-schijf.

Mijn vraag:
Moeten 64-bits programma's perse in de map Program Files geïnstalleerd worden om optimaal van '64-bits' te kunnen profiteren? Of kunnen ze ook ergens anders op de computer geïnstalleerd worden?

Ik kan me vergissen, maar bij mijn weten is dat puur om aan te geven of een programma 64bit is, je kunt het pad tijdens de installatie dus ook zonder problemen wijzigen naar bijvoor beeld Program Files (x86) en dan zal het programma toch nog 64bit zijn. Het is namelijk niet Windows die bepaald of een programma 64bit is, maar de programma makers zelf.

(dat waren een hoop 64bitjes in deze post) :p

Je hoeft niet perse in de 64-bit map te installeren. Het is echter wel overzichtelijker als de 64-bit programma's daar worden geïnstalleerd. Ik snap trouwens ook niet dat je programma;s op een aparte schijf/partitie installeerd. Bij een nieuwe install van Windows moet je tenslotte alles opnieuw installeren om problemen te voorkomen.

Greetzz,
Timo

Dank je wel.

Ik zet bepaalde software die zich bij het installeren niet in de C-schijf nestelen op de d-schijf, zodat ik die bij problemen met C kan blijven gebruiken.

Topic kan gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan