Is de PC schoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenbertus

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
hallo

op de computer van mijn ouders heb ik met avast een volledige scan gedaan en bracht niks op. nadat ik mijn eigen laptop van de winkel terug had gekregen (virus) stond er microsoft security op. deze virusscanner heb ik op de pc van mijn ouder geinstalleerd en nou heeft ie 11 virussen gepakt.

de pc is redelijk traag en de schijf is nog nooit gedefragmenteerd. wordt de pc er sneller van en als er nu nog virussen op zitten zou de virusscanner deze na de defragmetatie nog kunnen pakken? of moet ik voordat ik ga defragmenteren eerst nog met een andere virusscanner moet scannen als check?

bvd.

Stap 1 is altijd de virussen als eerste verwijderen en idd met meerdere virusscanners scannen. Zoek maar eens op google naar Housecall online, dit is een goede scanner .. en het mooiste is dat je dan scanned in de veilige modus.

als ik die malwarebytes ofzo draai kan ik ms security dan er gewoon op laten staan?

Ja je kunt malwarebytes naast je gewone virusscanner gebruiken.

ik ben net door de winkel gebeld waar mijn laptop op dit moment is.(harde schijf loopt vast) en zij zeiden dat ms security en anti malewarybites ofzo niet naast elkaar konden.
wat is nou waar

zie net op de pc van m'n ouders (waar ms security en die malwarebytes ook op staan) dat die malwarebytes helemaal niet aan staat kan hem niet vinden bij taakbeheer (processen) en ook niet bij msconfig gedoetje.

Neen ,en dat klopt ook.Mbam is geen realtime beschermer.Die gebruik je alleen om bijv 1x in de week een scan mee te doen.
Vandaar dat die gewoon samen kan met ms security.
Denk dat de zaak zich vergist met bijv 2 virusscanners.Die samen dat kan wel problems geven.

Het is goed, wat frank zegt, Malwarebytes is geen actieve scanner die op de achtergrond draait. Er stond me bij dat die als service draaide, maar dat is niet zo.

Het is geen probleem.
Ik draai al jaren(synonieme uitspraak)met een antivirus en Mbam en SAS.
Nu draai ik hier met MS security en Mbam en SAS.Nooit problemen.
Denk dat trouwens iedereen(helpmij-lieden)met een antivirus en bijv mbam,sas, Spybot - Search & Destroy bijv zitten.
Niet meer als normaal lijkt me.

ik ben net door de winkel gebeld waar mijn laptop op dit moment is.(harde schijf loopt vast) en zij zeiden dat ms security en anti malewarybites ofzo niet naast elkaar konden.
wat is nou waar

Conclusie:

De winkel waar jij je computer koop zijn dus gek en of sporen niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan