Is de Recovery Image te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
50
In mijn uit 2014 daterende computer, die door alle updates werkt met de laatste versie van W10,
staat op de 2T harde schijf een Recovery Image op de D part.

Op de D part staat de Recovery Image van 10,26GB en nog een vrije ruimte van 1,25GB.
Via de verkenner zie ik geen bestanden alleen via eigenschappen van D zie ik hoeveel er in gebruik is.

Heeft deze Recovery Image nog wel zin of kan ik deze ruimte voor wat anders gebruiken?

En als deze Recovery Image geen nut meer heeft kan ik de ruimte dan overschrijven of leegmaken door te formateren?

Wie wil mij advies geven?

Met vriendelijke groet Johan alias OpaMisterC
 
Die recover partitie komt wrs van de vorige Windows versie.
Normaal kan die weg als die niet in de weg zit.
Tov de 2 TB is het niet veel die ruim 10 GB....

Met deze tool kun je die ene partitie weg halen en de naast liggende partitie opschuiven.
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Het beste gaat dat vanaf een USB stick, dus maak er mbv het programma een aan (zou moeten kunnen).

Maak wel eerst backups.... van al je data, immers er is altijd een (kleine) kans dat het mis gaat....

Met Windows schijfbeheer kan het alleen als de kant waar de verschuiving zit, de rechter kant van de Windows partitie is.
Zet anders een plaatje van het schijfbeheer hier neer.
 
Als het geen Windows 10 recovery is. Windows 10 is van 2015.
 
Nagekeken op de offerte: 11-05-2014 Windows 8.1.64 is nu Windows 10 version 2004

En als "bijlage" een afbeelding van schrijfbeheer

2020 20 11 10 Schijfbeheer.jpg


Op mijn vorige pc had ik netjes mijn besturingssysteem op c/ staan en documenten enz op een andere part.
Bij het installeren van W10 heb ik of de optie niet gezien of overgeslagen en nu staat alles dus op c/
 
Laatst bewerkt:
Die recovery kan dus gewoon weg...
Of alles op C of D staat maakt niks uit als deze partities op dezelfde fysieke schijf staan.
Het is hooguit wat overzichtelijker, meer niet.
Gaat de schijf kapot dan is het einde oefening en moet je zo wie zo recoveren..dus zorg voor goede backups.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan