Is dergelijke lapot nog iets waard ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Is dergelijke LAPTOP nog iets waard ?
Ik kan via mijn werk dergelijke laptop kopen voor €125 inc Windows 7 pro licentie.
Nu was mijn vraag of dit nog van deze tijd is en deze alles vlot kan draaien ? (geen zware games natuurlijk)
Laptop Lenovo T410
Core i5
CPU M 520 @ 2,4 GHz
160 GB HD
4 GB Ram

Laatst bewerkt:
Ja hoor, daar kan je nog gewoon alles op doen. Windows 8 en 10 kunnen er ook op.

Yep.. prijzen 2e hands beginnen ongeveer bij 150 euro en als er een SSD inzit meestal vanaf ruim 200 euro. Voordeel... je weet waar ie vandaan komt. Heb zelf ook prima ervaringen met zulke zakelijke laptopjes, vaak zijn ze veel steviger dan die slappe plastic consumenten laptoppies gewoon uit de winkel.... Type nu op een Dell D430 uit 2009.... met een SSD erin... kan weer jaren vooruit....(doe geen spelletjes ermee).

Ik veronderstel wanneer er geen ssd inzit je er ook zomaar geen kan insteken ?

Mooie oplossing, bedankt voor de tip.
Kan je nog even de prijs geven voor een ssd die daarin past en waar ik die best online kan kopen ?

Nog één ander vraagje.
Merk je duidelijk het verschil wanneer in dergelijke laptop 2GB ram of 4GB ram zit ?

Een SSD nemen ipv een normale HD doet denk ik meer... Mijn oude kleine D430 kan maar 2GB (ivm de chipset!) maar de boost die hij kreeg toen ie van HD naar SSD ging....
Terug naar je directe vraag:
Hooguit al je programma's gebruikt die erg veel RAM verbruiken.. kan het iets uitmaken, maar als ie dan gaat swappen naar de schijf.. zul je minder voordeel van 4GB hebben bij een SSD dan bij een HD.... (want die is veel trager in het swappen...)

jazeker merk je dat, vooral bij de wat zwaardere toepassingen.
Windows 7 neemt ongeveer 800 - 900 Mb van je werkgeheugen in beslag ( in geval van een nieuwe, schone installatie ) dus een systeem waarbij andere programma's tijdens het opstarten geladen worden vraagt meer ruimte. Als je dus 2 Gb hebt, ben je na opstarten al ongeveer de helft kwijt, als je dan programma's gaat opstarten heeft het systeem daar soms moeite mee.
Dus kun je stellen dat 4 Gb geen overbodige luxe is tenzij je alleen een beetje internet of emailt.
De meerwaarde van een SSD zit hem vooral in het opstarten en lezen/schrijven naar de schijf t.o.v. een normale HDD omdat een SSD veel sneller is.

Laatst bewerkt:
De laptop heb ik intussen maar ondanks de I5 en de 4Gb ram is hij nog niet zo snel als ik dacht. Mijn Dell Studio 1555 van 2009 met Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB met 4096MB 800MHz DDR2 lijkt zelfs sneller. (beiden draaien windows 8)

Dus stilaan tijd voor wat actie.
Betreft die SSD. Kan ik niet gewoon de harde schijf uit de Lenovo halen en er een SSD van 128 GB inpluggen.(128 GB is voor mij groot genoeg)
Ik dacht dan van deze SSD erin te stoppen : Kingston SSDNow V300 120GB die je al koopt voor +- 60 euro.

Ja, dat kan, heb ik onlangs ook gedaan bij een Lenovo laptop, geen probleem.
Zorg er wel voor dat je een installatie-medium hebt ( cd/dvd/usbstick ) met de Win8 installatie daarop aangezien je de recovery-image dan niet meer beschikbaar hebt..:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan