Is deze combinatie goed voor een mooie game-pc? Twijfel moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dzifa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dzifa

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Hallo,

Ik wil een game pc voor mezelf in elkaar zetten. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan en ik vraag me af of ik niet iets vergeten ben en of alles goed zal werken.
Volgens mij kan ik wel een goedkoper moederbord, maar ik weet niet welke ik moet hebben :shocked:
Ik twijfel ook nog aan een solid state. Is een SSD alleen handig bij het snel opstarten van programma's of merk je er iets van als je bijvoorbeeld een spel speelt?
Ik wil graag Battlefield 3 spelen op hoge kwaliteit met een resolutie van 1920 bij 1080.

Ik heb de onderdelen op een rijtje gezet met alternate.
Link van mijn winkelwagen:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1079906600

Opmerkingen of dingen die jij anders zou doen hoor ik graag!

Dit had ik in gedachten:
652xpc.jpg

Ziet er netjes uit, ssd zou ik absoluut doen, met een ssd is je systeem echt drie keer sneller. Je merkt er echt suuperveeel van. Je schrikt er bijna van :P, zo snel!

Dit moederbord is ook goed genoeg dan: http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+1155
En als SSD zou ik je een Crucial M4 128Gb aanraden. Net zo snel als OCZ Vertex, sneller als OCZ Agility en Intel SSD's, vermoedelijk een stuk betrouwbaarder dan OCZ SSD's en de prijs-prestatieverhouding is geweldig.
Kost wel wat maar het is het inderdaad waard: http://www.alternate.nl/html/produc...RE&l1=Harddisks&l2=Solid+State+Drives&l3=SATA

En als je BF3 op high wil spelen heb je aan de HD6950 genoeg. Wil je het op Ultra spelen zit je aan een videokaart van 400 - 500 euro te denken...

Van gedachten verandert

Ik heb het een beetje verandert, volgens mij werkt dit beter.
Weer met Alternate gemaakt.

Art.-Nr.: Apparaat type Product
JDXXW7 Grafische kaart (PCIe) XFX HD6870 (HD-687X-CNFC)
HR7I03 Processor Intel® Core™ i7-2600K
TN6M36 Voeding Cooler Master GX650
TQXM38 Behuizing Cooler Master Gladiator 600
CEBA34 DVD-Brander ASUS DRW-24B3ST
IMGM5E Harddisk (SSD) Corsair CSSD-F60GB3-BK
GRER13 Moederbord ASRock P67 PRO3 (B3)
AEBU19 Harddisks (SATA) Samsung HD103SM
IDIF5FJ1 Geheugen Corsair 8 GB DDR3-2000 Kit

De complete configuratie kunt U via deze link, online bekijken:

» naar de configuratiehttp://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=275083&cn=1&tn=BUILDERS

Ziet er goed uit, maar je kunt gerust wat goedkoper geheugen nemen. Intel ondersteunt toch maar maximaal 1333 MHz geheugen, dan is 2000 MHz gewoon zinloos.

Ik heb echter het vermoeden dat je vooral gaat gamen met deze pc. Dan is het verstandiger een Intel Core i5 2500K te nemen en het vrijgekomen geld in de videokaart te steken. Games hebben op hogere resoluties veel meer aan een sterke videokaart dan aan een sterke processor. De 2500K is snel genoeg om het de komende jaren bij te benen.

Antwoord

Aan de i5 2500K zat ik ook te twijfelen.
Ik gebruik ook mijn pc om websites te maken en dingen als photoshop.
Ik wist niet dat intel maar tot 1333 MHz ging. Nu ik goed kijk zie ik inderdaad dat er Soorten geheugen DDR3-1066, DDR3-1333 staat.

Het zou dus verstandig zijn om goedkoper geheugen te nemen en misschien de 6950 2 GB te kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het geheugen zal het wel doen, maar wordt teruggeklokt naar 1333 mhz. Kun je handmatig wel weer ophogen in het BIOS, maar je zal geen verschil merken. Wat ik zou doen: i5 2500k, 8 gb geheugen op 1600 mhz en een msi twinfrozr hd6950. Of die kaart 1 of 2 gb geheugen heeft zul je ook niet merken, het gaat voornamelijk om de snelheid van het geheugen. simpel gezegd: Liever 1gb snel geheugen dan 2gb traag geheugen.

Laatst bewerkt:
Waarom kies je toch voor 1600 MHZ, want dat ondersteund intel niet.

1600 mhz kost nagenoeg hetzelfde als 1333 mhz en bied voordelen bij overclocken. Als 1600mhz op 1333 draait heeft het betere timings dan standaard 1333 geheugen. En een msi twinfrozr hd6950 kaart zou ideaal zijn. Heeft 1 gb geheugen, snel, koel en redelijk stil. Perfect spul voor battlefield 3, kan ik je uit ervaring vertellen.

Bedankt voor de informatie en het snelle reageren.
Ik ga er nog eens even goed over nadenken.

Quote's verwijderd.Bij direct reageren is quoten niet nodig.Gebruik knop:Reageer op vraag.

Geen probleem. Als je vragen hebt weet je het forum te vinden, daar is het tenslotte voor :)

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga inderdaad maar voor:
een i5 2500K en goedkoper ram geheugen.

Wat zal ik nemen:
Een 6950 1GB of 6950 2GB?

XFX HD6950 (HD-695X-CNFC)
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC

Is het nodig om voor de i5 een koeler apart te kopen?
Je krijgt toch bij Alternate er al een standdaard koeler bij.
Ik ben in eerste instantie niet van plan om te overklokken, omdat ik het risico niet wil nemen en volgens mij is het ook niet nodig.

Wat zou een mooi moederbord zijn voor:

Art.-Nr.: Apparaat type Product
JDXXW5 Grafische kaart (PCIe) XFX HD6950 (HD-695X-CNFC)
HR5I05 Processor Intel® Core™ i5-2500K
TN6M36 Voeding Cooler Master GX650
TQXM38 Behuizing Cooler Master Gladiator 600
CEBA34 DVD-Brander ASUS DRW-24B3ST
IMGM5E Harddisk (SSD) Corsair CSSD-F60GB3-BK
GRER13 Moederbord ASRock P67 PRO3 (B3)
AEBU19 Harddisks (SATA) Samsung HD103SM
IDIF57J4 Geheugen Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

De complete configuratie kunt U via deze link, online bekijken:

» naar de configuratie http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=275180&cn=1&tn=BUILDERS

Laatst bewerkt:
Een MSI R6950 TwinFrozr III is goed, niks aan doen.
Moederbord is ook goed. Kijk ook nog even naar je dvd drive, hij is niet beschikbaar volgens Alternate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan