Is deze Game-PC geschikt? Asrock-Line 8Gb Quadcore i5-2500 GTX560-1Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamersmom

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Beste kenners,

Mijn zoon van 14 wil een eerste game PC kopen. Hij speelt nu games als MW3, League of legends, Assassin creed. De PC moet ook voor normale administratieve toepassingen gebruikt worden. Ik kan hem niet zelf assembleren. Budget is max 600 euro voor systeem zonder scherm, OS, randapparatuur.

Hij heeft zelf wat rondgeshopt en heeft de volgende geassembleerde computer gevonden. Ik zou graag willen weten of:
* deze samenstelling inderdaad geschikt is voor de bovenstaande games
* de onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn
* er nog essentiele dingen missen

Asrock-Line 8Gb Quadcore i5-2500 GTX560-1Gb game PC computer

-CPU: Intel Core i5-2500 3.3ghz 6Mb 5.0Gt/s QuadCore (32B en 64Bits)
-Optical: LG Dual Layer DVD brander 22x sata
-Grafisch: Nforce GF GTX560OC-1Gb HDMi DDR5
-Voeding: Krachtige KS-620W, 25Db 14cm Stille voeding
-HDD: WD 500Gb WD5000AADS 32mb harddisk
-Geheugen: Elixir Micron DDR3 8Gb 1600mhz gekoeld (2x 4gb Dual Channel)
-Mobo: Asrock H61M-HVS (REV3 B3) Intel H61 Chipset met:
-4x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front).
-4x sata2-300, Gbit Lan, 2x PS2, 7.1 Digital Sound 3x 3.5mm, 1x PCie 2.0, 1x PCie 2.0 16x,
-Afmeting behuizing: 18 cm x 48 cm x 43 cm.

Graag jullie advies.

Als je echt niemand kent die je kan helpen met het zelf bouwen is zoiets misschien een optie.

Let wel op, de gebruikte componenten, afgezien van de processor, is de bodem van de bodem. De "krachtige" voeding heeft grote kans uit te branden / ontploffen als je ooit iets meer stroom eraf trekt dan wat er nu in zit. Het geheugen wordt niet normaal niet los verkocht en is ongetest als paar. Het moederbord is zonder meer "barebones" te noemen, zonder toekomstige uitbreidings-mogelijkheden.

Mijn advies: geef een vriend(in) / broer(/zus) / collega / neefje(/nichtje) een biertje / snoepje en laat die de PC bouwen met qualiteitscomponenten voor 600.

Overigens doet de computer waarschijnlijk wel waarvoor die aangeprezen wordt. Verwacht echter geen enkel A-merk onderdeel / extra features aan te treffen buiten de processor en moederbord. Ook is de videokaart een leuke mid-range kaart en zeker geen topper. Goed genoeg op normale resoluties en zonder extreme qualiteit, maar niet meer dan dat

Laatst bewerkt:
Beste Wampier,

Ik heb al een tijdje rondgekeken op jullie forum e.a. en heb wel begrepen dat zelf bouwen de voorkeur heeft van alle experts. Ik weet niemand die het voor me kan doen en heb die optie daarom afgeschreven.
Zijn er sites waar ik wel een goede gamerspc in elkaar kan laten zetten voor niet te veel geld? Een waar de prijs van de onderdelen in de buurt komt van de prijzen die jullie noemen? De 600 euro is echt max budget.

Ik weet niet of je in de buurt van Deventer woont? Mocht je in de buurt wonen ben ik best bereid hem voor je inelkaar te zetten.

Ik kan je zoiets adviseren voor dat bedrag. Mogelijk is het handig als de mede forum leden ook even een kijkje nemen
en een tip geven of er iets kan veranderen of niet.

AZERTY LINK PC

Ik gebruikte het Seagate hdd met 1 TB dan zit hij nog net op grens van budget.
Anders kun je nog die harddisk veranderen voor een Samsung 500 GB dan zit je waarschijnlijk 30 euro goedkoper.
Persoonlijk denk ik dat dat wel een redelijk goed systeem is, maar toch hoor ik graag ook van de medeleden.

Een exact vergelijkbaar systeem zoals op markplaats met betere onderdelen komt uit op zo'n 630 - 640

Een systeem gebaseerd op ati/amd past dan wel net:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[405098]=1&product[388654]=1

Hier kan ook nog wel aan geschaafd worden. Iets goedkopere onderdelen en dan past 8 GB mem ook nog

Je kunt natuurlijk ook nog steeds naar het systeem op marktplaats kijken. Zolang je in het achterhoofd houdt wat je koopt. Ik vind dat altijd moeilijk te bepalen voor mensen. Ik weet dat IK het systeem op marktplaats nooit zou kopen, maar ik kan dan ook zo'n systeem zelf bouwen. Misschien hebben anderen nog nuttige toevoegingen.

Lol ik was zelfs de geheugens vergeten toe te voegen, dus kon beter de 500 GB + geheugens doen.
Persoonlijk volg ik de AMD niet meer zoveel als vroeger waar ik toen merendeels alleen voor AMD ging.
Aangezien ik het al een tijdje niet volg, durfde ik daar niet echt iets over samen te stellen, maar idd
voor 600,- zou je op marktplaats 2e hands waarschijnlijk wel iets betere vinden, maar dan moet je goed rondkijken. ( zou zo even een kijkje nemen )

Het systeem van Vampier ziet er ook goed uit, maar denk dat die i5 2500k wel sneller is.
Maar ik zou even via marktplaats kijken of er iets boeiends tussen staat.

Ik zag in je winkelmandje dat je de boel bij Azerty ook kunt laten assembleren. Dat is misschien nog een optie voor ons.

Hallo,

Uiteraard kun je het daar laten assembleren voor 60,- euro krijg je een jaar garantie.
Je kunt voor de intel gaan of de amd zal uiteindelijk niet veel schelen, misschien in de kosten.
Aangezien je zoontje 14 jaar is is het misschien toch beter om voor de AMD te gaan, voor de prijs/kwaliteit verhouding is het netjes.
In zijn pakket is ook het assemblage verwerkt. Uiteraard is het maybe mogelijk iets te vinden via marktplaats, maar raad je aan dan
voor die wampier pakketje te gaan.

Jah dan houdt het op, in deze tijden is het altijd handig om elkaar een beetje te helpen zodoende
dat ik de assemblage aanbood, maar gezien het niet in de buurt is houdt het op natuurlijk.

Als je nog vragen hebt horen we het graag.

correct. Zoals je ziet is dat echter ook 10% van je budget. Daarom is het jammer dat het niemand voor je kan doen, want met die besparing werkt de originele samenstellen wel. Ik heb samenstellen expres wel meegenomen in mijn voorstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan