Is deze laptop van de mediamarkt iets? (Gegevens vermeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536
Intel Centrino Duo Mobiele Technologie met Intel Core Duo Processor T 2300
( 1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB )

Intel PRO/Wireless 3945 ABG, 1024 MB DDR-RAM werkgeheugen
80 GB harde schijf
15.4 Inch WXGA GLARE breedbeeldscherm
DVD+/-ReWriter dual layer
ATI Radion X 1400 128 MB videokaart tot 512 shared videogeheugen
10/100 netwerkaansluiting
Wireless LAN netwerkkaart 802,11 b/g
5 in 1 geheugenkaartlezer
Azalia codec (7.1 SPDIF) geluidskaart met 2 ingebouwde speakers
DVI aansluiting
Fire Wire
Windows XP Home NL SP2

Is dit wat, of zitten er wat addertjes onder het gras en kan ik beter een eigen pc samen stellen?

Waarom zou het niet iets zijn?
Hangt er een beetje vanaf wat 'ie moet kosten en wat jij verlangt van een laptop.
Beetje vreemde vraag dus..

Ik bedoel dat je b.v. van die Medion pc`s hebt waar ze alles aan elkaar koppelen, moederbord enz...
Verder wil ik er grafisch mee gaan werken en omdat ik dan mobiel ben!
Kosten pfffff... 1199 euri:o

Ziet er allemaal prima uit, maar...

ATI Radion X 1400 128 MB videokaart tot 512 shared videogeheugen

Als je grafisch wilt gaan werken kan je beter geen shared videokaart nemen. Dit heeft 2 nadelen:

1. Het gaat van je werkgeheugen af. 1024-128.
2. Het is een stuk trager dan een echte videokaart met eigen geheugen en is hierdoor niet / minder geschikt voor (nieuwe) games en andere dingen die veel van je videokaart vragen.

Als je slechts een beetje in Photoshop bezig bent met 2D dingen is het prima, maar zodra je meer wilt krijg je er spijt van.

Verder zie ik nergens staan hoesnel de harde schijf is (4200, 5400 of 7200rpm?) Als je veel zware dingen doet waar je schijf intensief gebruikt wordt is 4200 wel redelijk traag. Heb zelf ook een 4200 en sommige dingen duren wel langer dan op mn PC boven die normaal gezien trager moet zijn (Installeren van programma's, laden van games).

Je wilt mobiel zijn.. begrijp ik hieruit dat je veel onderweg bent en lang op de accu wilt? Vraag dan even wat voor accu erin zit! Bij zulke winkels hebben ze geen verstand van de accuduur en zeggen ze bij centrino vaak dat hij 5 uur op de accu kan. Dit kan prima als er een sterke accu (4400) inzit, maar een 2000 kan slechts 2/2,5 uur! (Ervaring met centrino van de vriendin, mijn AMD Turion gaat 3 / 3,5u op de accu terwijl deze echt niet zuiniger is..).

Zomaar wat tips.

Nou heb m nu zo`n wwek of 3... bevalt opzich heel goed...
Enkele minpunten zijn bv de duur van de accu, die is vrij snel leeg ( 2 uur ) maar goed dan knup ik m gewoon aan de stroom.
Verder met een belkin router een draadloos internet.... dan valt het downen van grote bestanden wel wat tegen.( max 54 Mbps )

heat

Heatseeker zei:
Verder met een belkin router een draadloos internet.... dan valt het downen van grote bestanden wel wat tegen.( max 54 Mbps )

heat
Dat gaat op een andere laptop (ook niet op een laptop van 4000 euro) met draadloos internet niet sneller. Je internetverbinding zal waarschijnlijk maar tussen de 1 en 8 Mbps nodig hebben. Dus zelfs als je een wat slechtere verbinding met je router hebt (5 Mbps of lager) zul je er mee wegkomen.

Tenzij je met downen bedoelt te zeggen: bestanden over een netwerk (van andere pc of server in je eigen netwerk) downloaden. Maar dan nog: andere laptop: meestal zelfde probleem. Een pcmcia kaartje met een gigantische antenne zou dat nog kunnen afvangen. Dat zou dat dan weer bij elke laptop afvangen.

Verder vind ik het een prima laptop. Zo op de spec afgaande. Zou ik wel mee thuis durven komen.

Heatseeker zei:
Nou heb m nu zo`n wwek of 3... bevalt opzich heel goed...
Enkele minpunten zijn bv de duur van de accu, die is vrij snel leeg ( 2 uur ) maar goed dan knup ik m gewoon aan de stroom.

heat

Wat voor accu zit er in? 2200?

54Mbit is meer dan genoeg voor een internetverbinding zoals de meneer boven mij ook al zegt ;) Zelfs 10Mbit is meer dan genoeg voor een normale verbinding of je moet thuis een 100Mbit lijn hebben liggen.

Veel plezier met je laptop :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan