is deze pc geschikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo, ik ben voor iemand op zoek naar een wat modernere pc, omdat de vorige van hun zo goed als over leden is. De pc moet beetje van deze tijd zijn, ze doen er niet veel zware dingen mee....alleen de pc moet wel The Sims 3 kunnen draaien....

Nu heb ik een pc gevonden, nu is mijn vraag is deze pc geschikt om Sims 3 te draaien?


Acer aspire (zgan, vrijwel zonder gebruikersporen).
Asrock AliveNF6G-DVI
Met ondermeer 4 snelle sata 3GB/s poorten
4 DDR2 DIMMsloten voor maximaal 8GB werkgeheugen.
Onboard Gigabit LAN
7.1 channel HD audio
NVIDIA GeForce6-class graphics DX9.0 VGA
Pixel Shader 3.0, Max. shared memory 256MB

Processor
AMD Athlon X2 Brisbane 5600+ (2x 2,8 GHz)

Werkgeheugen
Er zit een 2x 2GB ddr2 werkgeheugen in.

Harde Schijf
1TB Western Digital Caviar Green sata (NIEUW)

alvast bedantk voor jullie reactie!
 
zal prima werken hoor :). mijn pc had ( heb inmiddels een kleine videocard upgrade gehad, vandaar ) dezelfde specs en kon de sims 3 prima aan ;)
 
je kunt denk ik beter zelf een nieuwe pc bouwen.
als je het budget geeft kan ik ook wel een pc voor je samenstellen. zet er ook bij of je wel of geen windows erbij wilt.
 
Even een vraagje: Wat ga je met de pc doen. Echt gamen, of meer zware programma's (autocad, inventor, Photoshop,..)
Omdat: als je het echt OPTIMAAL wil hebben zou ik voor gamen: i.p.v. 2x 2gb 1x4GB nemen
dit is niet zo een groot verschil, maar voor een spel dat soms 3GB ram gebruikt is het veel sneller om dit maar bij 1 strookje te halen, dan dat dit verspreid is over 2
Maar als je wat kleinere dingen doet, dan is die 2x2GB perfect.

Het verschil is niet zooo groot. Maar het kan wel uitmaken of je iets op HIGH of ULTRA kan spelen ;)

gr,
Maxim
 
Deze mensen gebruiken geen zware programma's op de pc...de dochters zullen alleen beetje de sims 3 gaan spelen, verder alleen internet en tekstverwerking e.d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje: Wat ga je met de pc doen. Echt gamen, of meer zware programma's (autocad, inventor, Photoshop,..)
Omdat: als je het echt OPTIMAAL wil hebben zou ik voor gamen: i.p.v. 2x 2gb 1x4GB nemen
dit is niet zo een groot verschil, maar voor een spel dat soms 3GB ram gebruikt is het veel sneller om dit maar bij 1 strookje te halen, dan dat dit verspreid is over 2
Maar als je wat kleinere dingen doet, dan is die 2x2GB perfect.

Het verschil is niet zooo groot. Maar het kan wel uitmaken of je iets op HIGH of ULTRA kan spelen ;)

gr,
Maxim

dat ram verhaal wankelt nogal
Dual channel ram is en zal altijd sneller zijn dan single channel ongeacht de applicatie
het verschil is alleen 2%/3% niet veel dus...
 
De vorige desktop die ik hier heb geplaatst, heb ik via marktplaats bekeken, maar heb op norrod ook nog een pc zien staan, is deze ook geschikt voor de sims 3? Want heb liever een nieuwe als een 2e hands via marktplaats...

Behuizing: Slimline
Processor: AMD E-300 - 1,3 GHz
Aantal cores: 2
Chipset: AMD Hudson D1
Geheugen (Uitbreidbaar tot): 3 GB DDR3 (8 GB)
Opslag (HDD): 500 GB
Grafische kaart: AMD Radeon HD 6310
Optische drive: Dual Layer DVD±ReWriter
Voeding: 220 W
Kaartlezer: 5-in-1 (MMC, SD, xD, MS, MS Pro)
Netwerk: Gigabit Ethernet
Aansluitingen videokaart: VGA, HDMI
Aansluitingen achterkant: 4x USB 2.0, 2x PS2
Aansluitingen voorkant: 2x USB 2.0, 1x Koptelefoon, 1x Microfoon

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium NL 64 bit
Overige software: Office 2010 Starter, Nero 10 Essentials
Toebehoren: Inclusief toetsenbord en muis
 
wat is het budget eigenlijk?

persoonlijk zou ik het tog bij een standaard desktop houden en geen slimline pc
die hebben een minder lange levens duur waardoor je na 2/3 jaar weer een nieuwe pc mag kopen (je kan ze niet upgraden)
en dit hoeft niet bij standaard desktop pc's die kun je dan wel upgraden....
met bijvoorbeeld alleen een cpu of videokaart liggend aan wat je in de toekomst wilt gaan doen
 
Laatst bewerkt:
budget is 300,-

pc wordt eigenlijk alleen gebruikt voor Internet, Tekstverwerking, Facturen maken en voor een enkel spelletje, zoals Sims 3....die moet er wel op kunnen draaien....
 
hoe das wel een klein budget zeker voor de sims 3
maar moet hier ook nog een windows versie bij?
zo niet dan kan dit
klikerdeklik
helaas is het wel zonder assemblage ik weet niet of je zelf instaat bent om assemblage te doen zo moeilijk is het niet
als je tog assemblage wilt dan kost dat ook weer 50 euro

ik heb er hier nog een kunnen samestellen met assemblage kosten
klikerdeklik
hij is wel overbudget :/

als je zelf nog ergens een hardeschijf hebt liggen dan kun je die gebruiken en hou je zo 60 euro extra over voor andere dingen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan