Is deze samenstelling goed? | Game PC max. 1500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
579
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te gaan bouwen, en wil graag weten of de samenstelling die ik gemaakt heb een beetje OK is.
Samstelling: https://azerty.nl/winkelmandje/wink...478347]=2&product[642826]=1&product[732695]=1


Budget - Max budget is 1500 euro, minder mag altijd ;)
Doel - PC gaat hoodfzakelijk gebruikt worden voor gaming
Omgeving - Geluid is geen issue, zolang het niet klinkt als een opstijgende straaljager :p
Assemblage - Ik zet de PC zelf in elkaar.

Besturingssysteem - Niet nodig, heb ik al in huis.
Opties / randapparatuur - Randapparatuur heb ik allemaal al. DVD-drive, SSD en HDD's kan ik overzetten vanuit m'n huidige PC. De behuizing kan ik eventueel ook hergebruiken, heb momenteel deze: http://www.sharkoon.com/?q=en/content/rebel9-value

Ik zou graag willen dat de PC zo'n 5-6 jaar mee kan (een upgrade over een jaar of 2 is natuurlijk geen probleem, en ik verwacht ook niet over 5 jaar nog alles op ultra te kunnen draaien, maar dat maakt niet veel uit)
Verder vraag ik me af of de behuizing die ik nu heb goed genoeg is voor de nieuwe hardware (qua cable management, airflow etc.) Een nieuwe behuizing kopen kan natuurlijk altijd (bovenkant moet dan wel vlak zijn ivm subwoofer die erop staat, afmetingen (BxHxD) max. 20x50x45 (paar centimeter breder of dieper kan evt. nog wel).
Ook vraag ik me af of een geluidskaart nog wat toe gaat voegen of dat de onboard sound van het moederbord voldoende is.

Graag zou ik jullie feedback willen over deze samnestelling. Als er nog iets onduidelijk is hoor ik dat wel :)
 
Hoi

De voeding is veel te groot qua vermogen en zou 2 x 8 gig geheugen nemen kan je later nog eens verdubbelen. dan zou het er zo uit zien met een goede processor koeler.
 
Bedankt voor je reactie en de aanpassingen.
Wat denk je van de behuizing die ik nu heb? Zal de airflow daarin goed genoeg zijn? En zullen de grafische kaart en de CPU koeler daar een beetje makkelijk in passen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kaart is 27,9 cm lang en in de kast kan 30 cm kwijt dus zal gaan weliswaar krap maar het gaat anders zou je naar een big tower moeten gaan maar zou het gewoon eerst eens proberen.
 
Proberen kan natuurlijk altijd ja.
Nog een laatste vraag. Hoeveel winst ga ik krijgen voor gamen als ik kies voor een I7 in plaats van een I5?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan