Is deze upgrade een goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezers,

Ik heb de afgelopen weken al heel wat vragen over mijn nieuw te bouwen systeem gepost, maar het wil niet echt vlotten.. mijn moederbord is net de verkeerde versie, waardoor mijn beoogde upgrade een beetje in het water valt.. Nu ben ik in de mogelijkheid om een compleet systeem (moederbord + processor + geheugen) te kopen.

Het gaat om het volgende systeem:
Moederboard: Asus A8N
Processor: AMD X2 dual core 4400+ CPU (socket 939)
Geheugen: 2GB PC2100 geheugen incl heatsink

Mijn vraag:
Is dit een beetje systeem?? Is het al verouderd, of kan ik hier nog een tijdje mee door? Ik speel voornamelijk games.. (Wil the Witcher kunnen spelen!!) Er komt uiteraard nog een goede pci-E videokaart bij. Ik betaal voor dit systeem ongeveer 120E voor..

Maar ik zag dat het geheugen DDR is.., zal ik hier veel van merken? Het is wel 2 gig, maar ik weet niet of dit veel scheelt in vermogen.
Heb momenteel een erg verouderd systeem.. 2,4 ghz met agp videokaart.. en te weinig geheugen ik zal dus wel een flinke verandering merken!?

Alvast bedankt.
Gr Thijs :thumb:

dit setje is inderdaad sterk verouderd maar als het nog werkt is het wel een mooie prijs.
de socket 939 gaat er uit net zo als het met de 754 is gebeurd.
als het 2de hands is vraag of zij het werkend willen laten zien om zo teleurstellingen,
te verkomem.

Ja en nee. Het probleem is dat er 2 versies zijn van de X2 cpu's. Een serie 4400 X2 met 1024 kb L2 cache per core (Windsor of Toledo) en de "budget"serie om mee te komen met intel met slechts 512 kb cache per core (brisbane). Hier zit wel veel verschil in, van wat ik ervan heb gelezen. Zelf geen ervaring hiermee, maar de halvering van L2 cache schijnt een niet al te beste keus te zijn geweest voor performance..

Dus zoek dat eerst even uit. Verder kun je je met dat systeem prima vermaken als je niet al te hoge verwachtingen hebt. Verwacht merkbare snelheidswinst voor weinig geld.

Je doet er een stuk beter aan deze upgrade set te kopen van moederbord, processor, koeler en 2gb geheugen voor een hele mooie prijs, ben je in 1 keer klaar!

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=SEEU07

Beste helpers.

met jullie hulp de prijs wat naar beneden kunnen krijgen:
110,- vond ik zelf netjes!

Ga nog even controleren wat voor type processor erbij zit, en dan koop ik hem waarschijnlijk wel!

Ps. Het werkgeheugen was dus geen probleem?? DDR1 (daar gaf nog niemand antwoord op)

gr Thijs

Betere latency's minder bandbreedte, maar voor een AMD systeem niet superbelangrijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan