Is deze videokaart goed voor gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wout12345

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Hallo, ik ga mij binnenkort een nieuwe videokaart kopen voor in mijn computer maar ik heb een vraag, is de SAPPHIRE R7 240 4GB DDR3 BOOST goed om games op te spelen?
Alvast bedankt.

Wat zit er nu in en welke games?
Wat is je max. budget?
Tis niet echt een game kaart.

Vertel ook eens even hoe je systeem er verder uitziet, dus welke processor, hoeveel intern geheugen en welke voeding?

Nee, niet echt, maar da's relatief, want het hangt er natuurlijk een beetje vanaf welke games je wil gaan spelen. Hier zie je 'm op rij 17 staan en recente games vereisen een kaart tot (pak 'm beet) rijen 1 t/m (max)10.

Laatst bewerkt:
mrmusic mijn systeem: 8gb ram, 750gb hdd + 250gb hdd (2 apparte schijven), 750w voeding, windows 10,koeler: Hyper 103 CPU Cooler,processor: AMD A series A6-6420K, moederbord: MB MSI AMD FM2+ - A68HM GRENADE
Max budjet: 110 euro

Laatst bewerkt:
Kijk bijv, even naar de minimale systeemeisen van BO3 :

Systeemeisen Call of Duty: Black Ops 3 bekendgemaakt
Minimale systeemeisen en nieuwe opties
Geschreven door Thijs Arnoldus op 07-08-2015 11:42
De minimale systeemeisen van Call of Duty: Black ops 3 zijn bekendgemaakt. De game is vanaf 6 november 2015 beschikbaar. Bekijk hieronder de specs.
Minimale systeemeisen:

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit

Processor: Intel Core i3-530 of AMD Phenom II 810

Geheugen: 6 GB RAM

Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 470 @ 1GB / ATI® Radeon™ HD 6970 @ 1GB

DirectX: Version 11

Netwerk: Broadband Internet connection

Sound Card: Direct X compatible soundcard

Kijk nu nog eens naar het lijstje met videokaarten en zoek de GTX 470 / HD 6970 op. Die staan (veel) hoger dan die R7.

Laatst bewerkt:
Ik heb in dit geval alleen wat vragen gesteld om je huidige configuratie en budget duidelijk te krijgen.

Verder advies over welke videokaart laat ik graag aan @gast0225 cs over....

Dat lijstje van de site van Tom's hardware is wel een grappig lijstje, want de boys and girls daar steken kennelijk veel energie in het ranken van kaarten, dus als je ergens een game ziet met minimale / aanbevolen systeemeisen v.w.b. de GPU, dan hoef je eigenlijk alleen maar dat lijstje te raadplegen om in te schatten of je aan de goede kant zit met een aanschaf (of niet). Nu is het natuurlijk geen exacte wetenschap, maar als je een paar rijen onder de minimaal aanbevolen GPU zit, dan weet je iig zeker dat de game niet (lekker) zal gaan draaien.

dankuwel dit heeft mij heel veel geholpen, ik ga de lijst zeker raadplegen.

Ik ben alleen een beetje bang dat de prijsklasse waarbinnen de videokaarten bóven de minimale systeemeisen zich bevinden, jouw budget ietwat te boven gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan