Is deze voeding voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
He, ik heb een CM 390 Extreme Power. Deze zit nog in mn amd dual core systeem samen met een EVGA 8800gts (g92)
Werkt allemaal goed.

Nou heb ik een i5 besteld met een p55-GD65. Hier wil ik de 8800gts ook op gaan gebruiken.

Gaat dit werken of is dit echt te weinig. Had namelijk niet gerkend op nieuwe voeding en wil er dan over niet al te lange tijd wel een kopen maar kan het kwaad als ik het probeer?

Het zal met die Core i5 en die 8800 GTS gewoon werken, maar toch raad ik je aan je voeding als eerst volgende onderdeel daarna te vervangen, aangezien je eigenlijk geen ruimte hebt voor een nog zwaarder onderdeel erbij.

Op zich is 390 Watt niet verkeerd voor een configuratie zoals jij die hebt, en je voeding is van een goed merk dus je zal een groot deel van die 390 Watt ook echt in kunnen zetten.

Ik draai zelf een Intel Core 2 Quad Q6600, een Fujitu Siemens 7379 VP en een Club3D Radeon HD4670 op een 350 Watt Delta Electronics voeding, en dat werkt ook prima. En dat terwijl Delta Electronics het qua kwaliteit niet haalt bij Coolermaster.

He, bedankt voor de snele reacties.
Dat is erg goed nieuws. Dan kan ik iig gebruik gaan maken van de nieuwe hardware:).
En dan is de volgende uitbreiding toch wel een nieuwe voeding. Moet toch als ik ooit sli of crossfire ga gebruiken.

Nog iemand die zegt dat het niet gaat... Wil namelijk echt niet de nieuwe spullen doorbranden ofzo....

Als je inderdaad van plan bent ooit Nvidia SLI of ATI Crossfire te gebruiken, heb je inderdaad wel een behoorlijk sterke voeding nodig.

Ik zou je er dan een aanraden met een wattage tussen de 600 en 700 Watt.

Je hebt geluk dat je huidige voeding van Coolermaster is, want met een 400 Watt voeding van één of ander vaag merk zou ik je alsnog afraden die nieuwe hardware te gebruiken

Vr. Groet ;)

Helemaal duidelijk. Ik ga de folders in de gaten houde op een mooie aanbieding. En als dan zodalijk de kast binnenkomt ga ik de pc in elkaar zetten. De voeding slaat dacht ik toch af als er teveel gevraagd word. Ik durf het te proberen. Laat nog weten of het werkt of niet. Weet je mss nog een huis tuin en keuken manier om te meten wat er gebruikt word?? (heb geen meter e.d.)

mvg

Als jouw configuratie niet op zou starten is de kans klein dat je voeding het niet trekt, die kan het echt wel aan. En stel dat doordat al je hardware op 100% draait je voeding wel afslaat, is het nog geen ramp, dan weet je gelijk dat het daaraan ligt. Maar nogmaals, dat verwacht ik niet.

Je hebt inderdaad natuurlijk professionele hardware meet apparatuur daarvoor, en je hebt ook ingewikkelde dure software, maar ik weet wel wat waardoor je je wattage kan zien zonder die spullen.

Het is niet officieel gemeten, het is gewoon een berekening op basis van wat je zelf invoert. Maar mijn ervaring is dat het wel ongeveer klopt.

Ik heb het over een gewone PSU Calculator zoals dat heet, je moet je hardware daarin invoeren (zo precies mogelijk) en dan rekent de PSU Calculator uit hoeveel wattage je dan gebruikt met die hardware. Ook handig als je in de toekomst een nieuw onderdeel erbij wilt zetten maar je weet niet hoeveel het gebruikt.

Op de site van Coolermaster staat er ook eentje, die is op zich wel goed, hier de link:

http://coolermaster.outervision.com/

Vr. Groet

He, heb inmiddels al paar dagen de pc staan. alles werkt goed, met de CM voeding. Dus voor nu top. Als ik over tijdje nieuwe GPu koop gaat er ook andere voeding in.

Iedereen bedankt voor de rwacties. Ik zet deze vraag op beantwoord!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan