Is dit compatibel met elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin1986

Banned
Lid geworden
21 apr 2003
Alereerst een gelukkig pasen wie dit ook leest...

Ik had een vraag ik ben van plan eerdaags me pc is flink te gaan UPGRADEN en dacht aan de volgende spullen

MOBO : Asus a7n8x
GEHEUGEN : 2x256 DDR333 PC2700 OEM CL2.5
PROCESOR : AMD 2400+ 2.0 GHZ BOXED

HD : Max. 40GB PLUS-8 7200 RPM ATA 133
VOEDING : Stille CODECOM 400 Watt

deze spullen koop ik nieuw en dan heb ik nog...

*Geforce 2 de beste van toen, kost nu nog 120 euro.
*Lite-on 48x24x48 brander
*Aopen 56x cd-rom speler
*Ethernet Netwerkaart.

De netwerkaart zit ook ONBOARD net als de GELUIDSKAART..

het geheugen is 2x256 om van het dual channel gebruik te maken.

De vraag der vragen is nu :'Lijkt dit jullie compatible voor een stabiel draaiende pc????

ik wil XP gaan draaien...

de pc is uitsluitend voor spellen en flink downloaden!

De Geforce 2 moet je laten varen als je wilt gaan gamen, die is gewoon veel te oud geworden.

De spullen zijn verder perfect compatibel. Maar een goede videokaart (Radeon 9500 Pro) kost niet al te veel.

Wat ik zou doen: een 1700+ met Thoroughbred core nemen. Dan bespaar je je veel geld uit. En nee, je zit dan niet met een trage CPU, want die lager geklokte Thoroughbred's zijn nl. geweldig over te klokken, als je een goede vast hebt kan je er vaak zonder problemen de 3000+ mee halen.

Maar op de geforce 2 na, is het een goed systeem...

mmm ik denk toch dat ik gewoon die 2400+ neem... dat overklokken klinkt zo gevaarlijk :D... Maar bedankt voor je hulp ik ga het morgen bestellen... en wat zeg jij zelf van dat ONBOARD sound en netwerkaart?

greetzz

Tja, onboard LAN is geen enkel probleem, onboard geluid ook niet als je er niet zoveel eisen aan stelt.

Overklokken is niet gevaarlijk hoor.. Weet je, die lager geklokte Thoroughbred's (bv 1700+) zijn CPU's die eerst bijvoorbeeld een 2800+ waren. Maar omdat de vraag naar 1700+'s groter werd, heeft AMD ze hernoemd naar 1700+, en de snelheid verlaagd. Dus in feite is het niet echt overklokken, je CPU kan het perfect aan.

Jij moet 't weten, 't is een mooie kostenuitsparing en waarschijnlijk zal je sneller uit zijn, die 1700+ krijg je zeker verder dan 2400+.

Je heb me aant twijfelen gezet maar kdenk toch dat ik gewoon de 2400+ neem, die zet ik er gewoon op... als ik die 1700+ neem moet ik me bios in, (overklocke) en aangezien me vorige pc helemaal bios/dos GERAGD was... zit ik daar liever niet meer aan....

het scheelt wel 50 euro, wat zijn me handelingen die ik moet verichetn als ik zo1n 1700+ neem???

steve ik zit hier khad al op vraag opgelost gedrukt per ongeluk... Sorryyyy

Het is wat jij wilt. De huidige moederbord hebben echt geen problemen meer, het is multiplier en/of FSB omhoog zetten en je bent er, maar als je dat liever niet doet ben ik de laatste om je tegen te houden :)

De handelingen die je moet ondernemen zijn dus best simpel.. FSB en eventueel multiplier omhoog, dat zal lukken, je CPU is het enige onderdeel in je systeem dat sneller zal lopen (je geheugen ook, maar dat is PC2700 en kan dus sneller lopen).

Als je zelf niet wilt klooien, kijk dan ff snel op Tweakers.net, een week geleden stond er in de V/A iemand die zijn A7n8X deluxe verkocht, met opgelokte 1700+ erbij. Kostte iets van € 180,- en was werkend te bezichtigen. Die 1700+ Thoroughbred draaide als 2600+

Naa die staat er denk ik niet meer die koop!

Maar het woord FSB zegt mij niet veel en multplier ook niet ik ken alleen dat CPU wat je hoger en lager kunt zetten in bios.... maar ik word steeds geintreseerder.. :D.

Front side bus = connectie tussen geheugen en CPU. Als je de FSB hoger zet (standaard = 133) gaan beiden dus sneller werken. Maar je geheugen kan 166 MHz aan, dus tot 166 MHz is het enkel je CPU die wordt overgeklokt.

De kloksnelheid van de CPU wordt berekend door de FSB met de multiplier te vermenigvuldigen. Een 1700+ werkt op 1466 MHz, dat is 133 x 11. Gesteld dat je een FSB van max 166 MHz kunt halen en dat je CPU 2200 MHz haalt, dan zou je de multiplier bij 166 MHz moeten verhogen naar 13 (13 x 166 = 2158).

Overigens, als je PC3200-geheugen bestelt, kan je tot 200 MHz.

Bedankt voor al jullie moeite maar ik koop gewoon de 2400+ ... kdenk dat ik dan gewoon een goeie pc in huis heb... met die 1700+miscchien ook wel maar ja ik ben een beetje een kluns wat betreft instellingen enz enz. dus het word de 2.0 Ghz van amd athlon! :D

Okay, veel plezier ermee :)

Waar koop je de spullen eigenlijk?

Perfect, ik zou ook Yorcom aanraden, of Wintelco.nl.

Mooi ben ik toch nog ergus goed in :D:D:D:D:D:D ....

Heb je nog tips bij het inbouwen van het spul?

Nee, niet echt.. Voorzichtig zijn bij het monteren van de koeler, en koelpasta gebruiken.

En waar haal ik die pasta dan weer vandaan!! hopelijk word dat meegeleverd maar ik denk het niet he?

En niet te hard aandraaien moederbord wil ook wel is probleem zijn lees ik net.... :D not very smart!

Inderdaad, zorgen dat er bij elk schroefgat een afstandbusje geplaatst is en niet te hard aandraaien.

Koelpasta kan je bestellen op Yorcom.nl. Een goedkope is goed, als je echt het beste van het beste wilt (lees: een paar graden lager qua temp) kan je het duurdere Arctic Silver III kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan