Is dit de manier om van 32-bit naar 64-bit te gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer105

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
22
Hallo,

Momenteel heb ik een pc die draait op Windows 8.1 32-bit.
Wegens bepaalde programma's wil ik graag mijn huidige desktop omzetten naar een 64-bit zodat ik niet al het werk op mijn laptop hoef te doen.
Ik lees veel op het internet over dit omzetten, maar helemaal duidelijk wordt het niet helemaal voor mij.


Ik heb hier thuis een disc liggen die de 64-bit versie van Windows 8 bevat.
Moet ik dan vanuit Windows 8.1 32-bit, via nieuwe installatie terug gaan naar Windows 8 (alleen dan de 64-bit variant) en vervolgens weer upgraden naar 8.1 om zo aan 64-bit te komen?

Een vraag die hier aan verbonden is:
Op deze manier raak ik al mijn gegevens kwijt. Ik heb twee HDD's in mijn desktop zitten waarvan de C schijf Windows bevat. Als ik alles op de E schijf zet, deze loskoppel voor de installatie, de installatie uitvoer, weer terugkoppel...

werken al deze programma's, documenten, muziek, etc dan nog op de nieuwe versie?


Alvast bedankt!
 
Alles wat je op E aan programma's gezet hebt... zul je opnieuw moeten installeren.. het nieuwe register bevat immers geen verwijzingen meer daar van.
Dus nieuwe installatie, zorg voor backup van data.....
 
Updaten van 32 bits naar 64 bits is onmogelijk. In dat geval moet Windows opnieuw geinstallerd worden en dan meteen de 64 bit versie.

Dit betekend ook dat alle geinstalleerde programma's opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Documenten en muziek blijven wel bewaard en beschikbaar wanneer je deze op een andere schijf overzet of kopieert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan