Is dit een geschikt systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jefrijn

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
Hallo,

Ik heb dit systeem gezien in de winkel:

-Intel Core 2 Duo 6420 (2,13 GHZ)
-500 GB Harddisk
-2048MB DDR2
-Geforce 7600GS 256 MB
-Microsoft Vista Home Premium
-Garantie: 2 Jaar
-Nog wat software en toetsenbord en muis

Voor €680,00

Ik wil er mee videobewerken, zware applicaties draaien (Photoshop, Flash), Flight Simulator X (op goede kwaliteit) mee spelen.

Is dat een goed systeem en een goede prijs?

Ps. Kan ik er nadat ik hem gekocht heb, makkelijk een 8600GTS inbouwen? Of is de kast verzegeld vanwege garantie?

FlightSimX op hoge kwaliteit? Forget it! Ik heb op diverse sites gelezen dat dat een zeer zwaar spel is, en met 6420 processor en een 7600-je kom je er dan niet. Wil je écht een zware PC voor games en andere applicaties, dan heb je aan €680 veel te weinig, de prijs zal dan meer richting de €1500 gaan.

Oh en nu zie ik je vraag over het inbouwen van de 8600... Ik weet natuurlijk niet bij welke zaak je die PC hebt zien staan, maar de kans is inderdaad aanwezig dat je garantie komt te vervallen als je met het systeem gaat rommelen. Of je er een 8600 in kunt zetten is afhankelijk van het moederbord (aansluitingen, beschikbare ruimte), de voeding (anders slaat ie opeens uit, en dat wil je natuurlijk niet) en de kast (moet voldoende koeling bieden). Als je daar achter kunt komen, weet je dus een stuk meer.

Maar dan nog, voor zware applicaties als games moet je geen kant-en-klare PC's kopen, die moet je zelf samen laten stellen. Ik zou deze machine dus lekker laten staan.

FlightSimX op hoge kwaliteit? Forget it! Ik heb op diverse sites gelezen dat dat een zeer zwaar spel is, en met 6420 processor en een 7600-je kom je er dan niet. Wil je écht een zware PC voor games en andere applicaties, dan heb je aan €680 veel te weinig, de prijs zal dan meer richting de €1500 gaan.

Oh en nu zie ik je vraag over het inbouwen van de 8600... Ik weet natuurlijk niet bij welke zaak je die PC hebt zien staan, maar de kans is inderdaad aanwezig dat je garantie komt te vervallen als je met het systeem gaat rommelen. Of je er een 8600 in kunt zetten is afhankelijk van het moederbord (aansluitingen, beschikbare ruimte), de voeding (anders slaat ie opeens uit, en dat wil je natuurlijk niet) en de kast (moet voldoende koeling bieden). Als je daar achter kunt komen, weet je dus een stuk meer.

Maar dan nog, voor zware applicaties als games moet je geen kant-en-klare PC's kopen, die moet je zelf samen laten stellen. Ik zou deze machine dus lekker laten staan.

Bedankt voor je reactie..
Maar ho is ff.. dit is geen standaard Packard Bell bij de Dixons!
En je hebt het over zelfbouwen, nou ik heb deze pc nagebouwd (met Alternate PC-Builder) met losse onderdelen, en ik hoe goedkoop ik sommige onderdelen kies.. ik kom lang niet aan de €680,00.

Het leek mij juist een mooie aanbieding..
En die processor is toch juist een hele goede? Dat wat je zei over FSX lijkt bij een beetje onzin.

Maargoed toch bedankt voor je reactie :)

Bedankt voor je reactie..
Maar ho is ff.. dit is geen standaard Packard Bell bij de Dixons!
En je hebt het over zelfbouwen, nou ik heb deze pc nagebouwd (met Alternate PC-Builder) met losse onderdelen, en ik hoe goedkoop ik sommige onderdelen kies.. ik kom lang niet aan de €680,00.

Het leek mij juist een mooie aanbieding..
En die processor is toch juist een hele goede? Dat wat je zei over FSX lijkt bij een beetje onzin.

Maargoed toch bedankt voor je reactie :)

De 6420 is inderdaad een prima processor, maar een 'hele goede' (als in 'het beste van het beste')... nee. En wat ik zei over FSX is geen onzin hoor. Kijk maar naar deze review van Gamespot.com, in de eerste regels lees je al dat het spel een monster van een PC nodig heeft. Ik kan me ook herinneren dat ik onlangs een benchmark heb gezien, waarin het spel werd getest op een PC die beter was dan die PC die jij op het oog hebt, en het op full settings nog steeds voor geen meter liep. Ik ben alleen even vergeten waar die benchmark stond, ik dacht op Gamespot maar niet dus :rolleyes:

Trouwens, waar ga je de PC dan wel kopen? Dat er een mooie processor in zit wil natuurlijk nog niet zeggen dat het een top-PC is. Een 7600 kan je online al voor minder dan 100 euro krijgen, en als je serieus mee wilt kunnen draaien met zware videoapplicaties, zal je toch echt voor een product uit de 8x00 serie moeten kiezen. Die zijn al minstens 100 euro duurder. Daarnaast kan het best zijn dat je dit alles voor 700 euro kan kopen, maar dan ga je wel uit van het goedkoopste van het goedkoopste (zoals je zelf aan aangaf) en dat is natuurlijk in de kwaliteit te merken. De ene 500GB HDD is de andere niet, en hetzelfde geldt voor het geheugen. 2GB lijkt veel, maar dan moet het wel snel zijn. Wat is trouwens het moederbord? Als dat één of ander el cheapo dingetje is, kan je in de toekomst problemen krijgen met uitbreiden.

Wat ik wil zeggen, is dat als je nu graag een mooi systeem wilt kopen, je dat beter voor een paar honderd euro meer kan doen, want dan weet je zeker dat je over twee jaar nog goed zit. Een systeem dat nu nog net mee kan moet je over een jaar of wanneer de nieuwe Flight Sim of whatever uit komt zeker weer updaten, en dan ben je al gauw veel duurder uit dan de prijs van een high-end PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan