Is dit een goed Haswell game systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwk97

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo allemaal,
ik ben van plan binnenkort (begin juli) een gamepc te kopen en zelf in elkaar te zetten maar ik vroeg me af nu ik alle onderdelen geselecteerd had jullie nog suggesties zouden hebben. Dit is wat ik nu gekozen heb: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...568308]=1&product[620113]=1&product[626119]=1

De storagebay adapter is nodig omdat de case geen plek heeft voor ssd, en de 200mm fan als uitgang voor de lucht. Ik ben van plan de H80i voorin de case te plaatsen als invoer voor de lucht.
Ik ben van plan te gaan overclocken maar zonder de voltage omhoog te doen want het schijnt dat je cpu daardoor minder lang mee kan gaan en zonder de voltage te verhogen zou je toch wel tot 4,1-4,3Ghz moeten kunnen komen denk ik (verbeter me als ik ongelijk heb).
Deze prijs is al tegen de rand van mijn budget dus veel duurder mag het niet worden.
Dan wilde ik nog vragen of het slim is om te wachten op de gtx760 of als die begin juli nog niet uit is gewoon de gtx 660 te kopen.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een prima systeem, alleen als je van plan bent altijd de laatste games te gaan spelen zou ik toch aanraden om een nog zwaardere videokaart te gaan halen.

hartstikke bedankt voor je snelle reactie!
Maar wat voor videokaart had jij dan in gedachten want ik denk dat ik nog wel 100-50 euro omhoog kan

Hoi,

Ik zou dan deze als hij binnen het budget valt nemen is van laatste serie en schijnt het prima te doen

Laatst bewerkt:
De GTX660Ti van MSI is een goede videokaart en ook erg populair
(Snel, Rustig, Koel)

Laatst bewerkt:
Hoi,
Je gaf zelf aan dat je nog 150 euro kon missen;) maar hou je toch door robtimmer gemelde kaart

Ik gaf aan 50 tot 100 euro maar dat maakt niet uit. Zou ik dan voor de 660ti van msi gaan of nog even wachten op de 760ti ik koop de pc toch pas begin juli dus als die dan al uit is zou ik dan nog daarna moeten gaan kijken?

Hoi,

Als je toch pas in juli gaat kopen kunnen de prijzen zo wie zo anders leggen maar heb begrepen dat de 760 ti een aangepaste 660 ti is dus als prijsverschil groot is zou ik het bij de 660 ti houden maar wie weet wat de prijzen doen.

Bedankt voor al jullie reacties ik kijk dan als ik hem ga bestellen wat dan de beste optie lijkt qua videokaart. Dan heb ik nog een vraag ik heb nog niet eerder een computer gebouwd maar heb enkele video's gekeken, maar zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten naast statische elektriciteit en de standoffs voor het moederbord?

Hoi,

nee dat is wel het belangrijkste en anders tijdens bouwen even hier je vraag stellen;)

En nog een vraag is deze voeding groot genoeg en zal die lang genoeg meegaan?

Hoi,

Ja hoor ,maar over levens duur kan ik niks zeggen kan altijd wel wat stuk gaan maar het is een goed merk dus wie weet.;)

Op wat voor resolutie ga je spelen? 4K of 2K?
2K is 1920x1200 of lager.
4K is alles wat er boven zit.

- Als je op 4K speelt is Nvidea de beste keus. Omdat zijn Texelrate veel hoger ligt. Wel zou het met een AMD kaart ook kunnen, maar niet zo soepel als bij een Nvidea kaart.
- Als je 2K speelt is AMD al ruim voldoende. Waar je het grote voordeel een hogere bandbreedte heb. Dit houd in dat er veel meer gebeurtenissen tegelijkertijd kunnen plaatsvinden. Daarbij gaat het Anti lising ook veel soepeler.

Bijv: http://tweakers.net/pricewatch/328943/sapphire-radeon-hd-7950-3gb-gddr5-with-boost.html < Nog goedkoper ook.
Vergelijking: http://www.hwcompare.com/13144/geforce-gtx-660-ti-vs-radeon-hd-7950-3gb/

Laatst bewerkt:
En nog een ding het moederbord wat ik geselecteerd heb is toch een micro-ATX bord want op de azerty site staat gewoon ATX maar verder op andere sites is het wel gewoon Micro-ATX en ook op de afbeelding lijkt het een micro-ATX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan