is dit een goed systeem,voor 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr whio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
hallo....ik had een vraag ,is dit een goed systeem voor het geld van 1200 euro,ik hep het samen laten stellen,zonder monitor,gr.....dr who

- Intel pentium 4 3.4 Ghz 775 800FSB 1mb

- ASUS P5GDC Pro 915p S775

- TwinMos PC3200/DDR400 512mb 2x (1024mb
- XFX EN6600 256mb videokaart

- Maxtor 80GB U150 SATA Hard Disk (2x)

- BenQ 1620 DVD-RW 16x DL black

- BenQ 1650 16x50 DVD-Rom speler black

- Creative soundblaster audigy 2 ZS 7.1 RTL

- Samsung FDD 3,5 inch

hiephoi,
leuk systeem...wat wil je er vooral mee gaan doen...gamen??? zoja,dan toch voor een amd 64 bit processor

Processor € 279
Moederbord € 100
harddisk € 65 (2×)
DVD rw (NEC ND-3500 16x) € 65
DVD Samsung 16x48x Zwart € 29
Floppy € 9
audigy 2 ZS 7.1 € 80

Kosten € 692,-

Gewoon bij Computerland, dan mag er nog heel wat software, kast, coolers en ander spul bijzitten voor dat geld. Als dit echt alles is.....vreselijk duur!!!!

De HD is van Maxtor, zou ik niet voor kiezen. k zie dat merk op diverse fora iets te vaak voorbijkomen met problemen.

hey....er zit voor het geld wel een kast en koelers bij,en zo te lezen,is het wel een goed systeem voor het geld,met misschien een paar kleine aanpassingen.....dr who

Een kast en koelers erbij?
Nou voor ruim 500,- Euro (meer dan 1000 ouderwetse fijne guldentjes!) prijsverschil mag je ook niet anders verwachten.

Als jij je een poot uit wilt laten draaien, doe je best.

Tip: lees de post van Maestro nog es en bedenk je dan nog es een keer.

ik hep ff gekeken naar die pc,maar hoe je er bij komt dat die beter zijn,ik weet niet,mijn mainbord is beter en socket 775 betere video kaart,en veel betere sound kaart,en zo kan ik nog wel ff doorgaan,die pc op de site zijn echt gewoone pc jes

Blijf ik er bij, dat je gewoon een gemiddeld moederbord hebt (qua prijsstelling zeker) een gewone geluidskaart ('super' geluidskaarten zijn vele malen duurder)

Maar we rekenen even verder:
Geheugen 2×512mb € 70 (2×)
Videokaart € 145
Kast (400W) € 65
Coolers € 40
plus de € 692

Totaal € 1082

En dan heb ik zeker niet de goedkoopste zaken uitgezocht.

Als ik bij b.v. bij de Dell Dimension 8400 ga kijken, heb je voor ongeveer hetzelfde geld een betere pc, met monitor en officiële software. (niet met de standaard opties, maar diverse aanpassingen)

Het is een leuke pc die je samengesteld hebt, maar zeker geen top en ook niet scherp geprijsd.

hier zie je de tweakers best buy guide van november.

Een prijs van 1256euro, zelfbouw, maar wel met top videokaart, grote harde schijf en vermoedelijk een mooiere kast.
Ik zal niet direct zeggen dat de pc te duur is, maar zo fantastisch is de pc ook niet.
Je kan net zo goed een pc van de mediamarkt kopen.

Kwalitatief zal je weinig verschil opmerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan