is dit een goed systeem???

Status
Niet open voor verdere reacties.

duckske

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
5
Beste PC gebruikers,

ik ben hier net nieuw dus sorry als ik iets niet goed doe.
Willen jullie eens kijken naar deze specificatie van deze PC, ik denk namelijk dat ik hier best een goeie deal aan kan maken, maar ik ben geen expert. dus als jullie je mening of suggesties hebben zijn deze van harte welkom. ik zit voornamelijk over de videokaarten te twijfelen. Ik wil het systeem voornamelijk voor te gamen gebruiken ( crysis, F.E.A.R etc )
alvast bedankt.

merk : Acer predator
prijs : 1120 euro


processor : intel core Quad processor Q9300
2,5 GHz
1333 Mhz
6mb L2 cache

koeling : vloeistof koeling incl pomp en radioator
120 mm FAN op radioator

systeem
chipset : nvidia nForce 780i sli
bussnelheid: 1333 Mhz
grafisch : 2 x nvidia 9600 GT 512 mb SLI

pci sloten : 2 x pci expresse 2.0 x 16 slots
2 x pci expresse x 1 slot
pci express x 16 slot
pci express x 8 slot

optisch
stations : blue-ray disk rom
: 16 x dvd +/-rw

acc : logitech g11 toetsenbord
: logitech g5 muis

audio : 7.1 channel eax 4.0 audio support

voeding : 750 Watt voeding

besturing : windows vista home premium 64Bit
 
WELKOM OP HELPMIJ

waarom een quadcore?

en is 1 9800gt(x) niet iets voor je?
 
dank je wel voor de snelle reactie,

het is namelijk zo dat ik dit systeem alleen kant en klaar kan kopen.
Is een quad core niet beter dan een dual core?
of wat zijn hier de nadelen van in dit systeem.

Als ik een 9800gtx er in wil hebben moet ik em er achteraf zelf inzetten en dit maakt het natuurlijk een stuk prijziger.
 
ja dat is waar.

ik zou voor gamen toch zelf nog neigen naar een(hogere) duocore.
en voor een hogere kaart wel of niet in sli.

mag ik vragen wat je er voor uit wilt geven?
 
ik zeg ook niet dat ie niet goed is hoor maar zelf neig ik nog steeds naar een duo voor games.

en het systeem op zich is verder ook niks mee
 
de Q9300 is goed voor games hoor

Jammergenoeg zijn dual cores nog steeds beter, en beter overclockbaar op luchtkoeling (nog beter op vloeistofkoeling).
 
Jammergenoeg zijn dual cores nog steeds beter, en beter overclockbaar op luchtkoeling (nog beter op vloeistofkoeling).

ik zeg niet dat die beter is om te overclocken
maar hij is wel voldoende voor Games!!
de Q6600 is wat minder
 
ik wil maximaal aan het systeem een 1200 euro uitgeven, en ben niet van plan om te gaan overklocken, daar weet ik niet veel van af namelijk.

In de betere computer winkel is mij een quad core aangeraden, dus vandaar dat mij dat prima leek.

Ik wil ook de mogelijkheid hebben om SLI te creeren.

Het systeem hierboven genoemd staat als adviesprijs op 1799 euro, maarja je weet hoe dat gaat met adviesprijzen, daar geloof ik niet zo in.

dank je wel weer
 
ik zeg niet dat die beter is om te overclocken
maar hij is wel voldoende voor Games!!
de Q6600 is wat minder

Ik heb het ook niet alleen over overclocken, meeste benchmarks voor games geven de dual core nog steeds meer punten dan quads.
 
Ik heb het ook niet alleen over overclocken, meeste benchmarks voor games geven de dual core nog steeds meer punten dan quads.

jaja, daar heb je ook helemaal gelijk in maar een Q9300 is ook voldoende voor Zware games!!!!!
 
Dat wel :p maar prestaties gaan voor op goed of beter :p ik zou dan toch dual gaan als dual beter is dan quad ;)
 
maare ff niuwsgierigheid van mijn kant.
hoe denken we over een 9600 in sli tenopzichte van 1x een 9800gtx?(9800gt2?)
 
Laatst bewerkt:
je zou ook 1 van de nieuwe series van nvidia kunnen nemen:thumb: zoals de GTX260 dat is ook een monster:D
 
maare ff niuwsgierigheid van mijn kant.
hoe denken we over een 9600 in sli tenopzichte van 1x een 9800gtx?(9800gt2?)

daar ben ik ook enorm benieuwd naar of daar mensen een mening / ervaring over hebben.:thumb:

Worden de nieuwe games niet juist ontwikkeld voor quad core zodat in de toekomst een quad core beter draait dan dual core? wellicht dat op moment nog dual core betere draait, maar toekomst gericht gekeken is het dan niet beter een quad core te nemen?
 
je kan beter nu een dual core kopen (tenzij je geld teveel hebt) want dan hou je nog geld in je zak en dan koop je volgendjaar een quad core als ze wel nuttig zijn in de games van dan:thumb:
 
ik neem aan dat het systeem dat hier beschreven staat toch geen 1799 euro kost?(of ben ik nu dom?) en voor 1200 euro stel je een systeem samen die beter is dan deze.
 
ik neem aan dat het systeem dat hier beschreven staat toch geen 1799 euro kost?(of ben ik nu dom?) en voor 1200 euro stel je een systeem samen die beter is dan deze.

prijs staat al in zijn topicstart

1120 euro
 
Duo-core is voor games nu nog beter. Het is voor game producenten gewoon niet rendabel om ze ook nog op quadcores te laten lopen want daar zit de meeste tijd in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan