is dit een goed systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
AMD Athlon64 X2 5000+ Socket AM2 "EE" 2 x 2.6Ghz dual core met koeler CPU
Elitegroup (ECS) GeForce 8100VM-M5 2.0 AM2 mATX Phenom moederbord , AM2 , PCI-E , S-ATA , MATX , DDR2 - netwerkkaart
Geforce 8100 grafische kaart tot 512MB (onboard)
2GB (1x2GB) PC2-6400 800Mhz DDR2 merk geheugen van Kingston
zonder harde schijf
zonder opticals
460 watt voeding

zoals je kan zien gaat dit alleen over de kast en moederbord+geheugen+processor.

verder wil ik deze hd kopen.
Seagate Barracuda ES - vaste schijf - 250 GB - SATA-300

en deze dvd brander
samsung SH-S223 sata dvd brander

de prijs doet er niet toe.

maar kwa prestaties is deze pc goed genoeg voor.
gta san andreas
converteren van video naar dvd
internet
office
gta 4 misschien? (met andere videokaart die koop ik later)

alvast bedankt.

Nee. Dit is allemaal verouderd.
Vul dit eens in:

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

wat denk je zelf?

Welke videokaart zit erin? Juist onboard. Dat betekent al meteen dat het never nooit geschikt is als gamepc.
Maar goed. Processor is ook niets.

een barebone is voor mij al voldoende.

en echt gamen ga ik er niet op doen.
gta san andreas is ook niet zo'n heel zwaar spel en gta 4 zou leuk zijn maar is geen must.
verder word de pc alleen maar gebruikt voor internet en office en een beetje video's converteren. ik draai nu al gta san andreas op een 64mb videokaart in mijn huidige pc.

en wat is er niet goed aan deze pc.

Processor is oud. Moederbord heb ik mijn twijfels over. De videokaart (voor zover daar sprake van is) is ruk, de harde schijf gaan we volgens mij ook niet vrolijk van worden.

Het is gewoon oud. O - U - D. Zonde van je geld als je hier wat aan uitgeeft.
Vul nou eerst dat lijstje van mijn eerste post in en dan zien we wel verder.

ik ben student en ben aan het sparen voor rijbewijs dus zoveel geld heb ik niet.

budget: zo'n 250 euro max zonder monitor dvd drive, toetsenbord en muis (heb ik nog liggen)
doel: gta sa, internetten, video convert. en office.
stilte is redelijk.
assamblage: zelf

besturingssysteem nee heb ik al xp
andere software nee.

rand apparatuur zie bij budget.

een barebone (kast met moederbord+cpu+ram is voldoende(+eventueel een videokaart)

ik heb nog 2 pc's gezien

AMD AthlonII X2 Dual-Core 240 2x2.8GHz Socket AM3 3MB retail met koeler
Asrock N68-S AM2+ moederbord - MATX - Socket AM2 / AM3 ready - Serial ATA-300 - lan - geluid - netwerkkaart
GEFORCE 7025 grafische kaart tot 256MB
zonder harde schijf
zonder opticals
420 watt voeding

Intel Pentium Dual Core E5200 2 keer 2.5 GHz - LGA775 Socket - L2 cache 2MB met koeler
Elitegroup (ECS) GeForce 7050 775 mATX moederbord , PCI-E , S-ATA , MATX , 2xDDR2 - netwerkkaart
Geforce 7050 grafische kaart tot 256MB (onboard)
2048MB PC2-6400 800Mhz DDR2 merk geheugen van Kingston
zonder harde schijf
zonder opticals
460 watt voeding

Laatst bewerkt:
anders gevraagd: hoe duur is bovenstaande pc? (zonder harde schijf en dvdbrander)

het is een barebone (kast +moederbord+geheugen+ram)

de 2 die ika ls laatste poste kosten 160 euro.
en de eerste 150

denk dat ik deze pc ongeveer een jaartje ga gebruiken (tot ik m'n rijbewijs en auto heb)

Laatst bewerkt:
oke...
Degene met de athlon II is het minst slechte.
De prijs is ook niet super onredelijk, alleen qua upgrademogelijkheden heb je behoorlijke beperkingen.
Het volgende systeem is beter geschikt. Het heeft dezelfde processor, maar dan een AM3-moederbord met DDR3 waar ook nog 4 bankjes geheugen in kan. Dit gecombineerd met een redelijke kast + voeding, waar je zeker nog een losse videokaart op aan kan sluiten
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[233014]=1&product[59297]=1&product[236334]=1

Maar je kan ook gelijk voor een videokaart kiezen.
iets boven budget:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[217782]=1&product[59297]=1&product[230622]=1

of met die processor uit het vorige systeem:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[59297]=1&product[217782]=1&product[233014]=1
Netjes binnen budget...

Hiermee kan je redelijk gamen. Ik weet niet of gta 4 mogelijk is, maar ik denk op lage resoluties misschien wel. De meeste andere spellen moeten kunnen lukken.

Laatst bewerkt:
maar op andere forums lees ik dat je met het systeem dat ik het eerst vermelde dat ze daar ook gta 4 mee kunnen spelen alleen moet er wel een videokaart in natuurlijk.

maar is dit dan zo slecht heb net reviews zitten lezen en lees er goeie dingen over.
moederbord is iets minder maar goed genoeg voor mij (heb weinig uitbreid mogelijkheden nodig)
maar hiervoor is die toch wel goed genoeg voor
gta san andreas
internet
office
snelheid van de processor is voor mij voldoende.
en ik wil later nog een videokaart kopen dus dan kan je er wel op gamen Niet de nieuwste games natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. het punt is vooor mij kan deze pc san andreas aan en heb ik snelheid winst tegen over een intel celeron processor met 1 core op 2,6 ghz meer wil ik nie wetne want ik neem denk ik toch dit systeem.
(vind de kast namelijk mooi en de prijs valt ook mee)

als ik hem heb zal ik laten weten hoe ie draait maar m'n keuze staat vast alsnog bedankt .

ps wat bedoel je met upgrade mogelijkheden?

Laatst bewerkt:
maar op andere forums lees ik dat je met het systeem dat ik het eerst vermelde dat ze daar ook gta 4 mee kunnen spelen alleen moet er wel een videokaart in natuurlijk.
Tja, ik heb mensen gehoord die met een pentium 4 GTA4 aan de praat hebben gekregen. Maar ja....
Het is gewoon een zwaar verouderde processor. Ik denk niet dat het kennisniveau van dat andere forum zo hoog is...

maar is dit dan zo slecht heb net reviews zitten lezen en lees er goeie dingen over.
moederbord is iets minder maar goed genoeg voor mij (heb weinig uitbreid mogelijkheden nodig)
maar hiervoor is die toch wel goed genoeg voor
gta san andreas
Niet echt

internet
office
snelheid van de processor is voor mij voldoende.
en ik wil later nog een videokaart kopen dus dan kan je er wel op gamen Niet de nieuwste games natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. het punt is vooor mij kan deze pc san andreas aan en heb ik snelheid winst tegen over een intel celeron processor met 1 core op 2,6 ghz meer wil ik nie wetne want ik neem denk ik toch dit systeem.
(vind de kast namelijk mooi en de prijs valt ook mee)

als ik hem heb zal ik laten weten hoe ie draait maar m'n keuze staat vast alsnog bedankt .

ps wat bedoel je met upgrade mogelijkheden?

Goed. Vraag dan niets. Het is niet slim om eigenwijs te zijn als je advies nodig hebt.
Wat voor voeding denk je dat er in dat systeem zit? Welk merk? Hkc? Sweex? Trust?

ik vind de info die ik heb gekregen wel goed maar ik doe zelf ook ict dus weet er wel veel vanaf maar wou jullie mening weten.
maar als ik het andere systeem neem met de amd processor
deze dus
Asrock N68-S AM2+ moederbord - MATX - Socket AM2 / AM3 ready - Serial ATA-300 - lan - geluid - netwerkkaart
zonder harde schijf
zonder opticals
420 watt voeding

is deze wel beter kwa upgrade mogelijkheden end processor is dezelfde als in jullie samengesteld systeem.
videokaart word later vervangen dus is geen probleem.
wat is je mening hier over?

nogmaal een van die twee gaat het worden maar welke is beter kwa upgrade mogelijkheden, snelheid, prestaties, en de voeding kan ik altijd nog vervangen, heb er namelijk nog wel een ergens liggen.
of haal hem uit m'n huidige pc. (huntkey 550watt)

maar het gaat dus niet om zware spellen (meerendeel oudere spellen die ik speel)
alsnog bedankt voor de moeite en ik hoor het wel.

specs moederbord:
Support for Socket AM2+ / AM2 processors: AMD Phenom™ FX / Phenom / Athlon 64 FX / Athlon 64 X2 Dual-Core / Athlon X2 Dual-Core / Athlon 64 / Sempron processor
Support for AM3 processors: AMD Phenom™ II X4 / X3 and Athlon II X4 / X3 / X2 processors
NVIDIA® GeForce 7025 / nForce 630a
FSB 1000 MHz (2.0 GT/s)
Supports Dual Channel DDR2 1066/800/667/533 (2 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 8GB
Integrated NVIDIA® GeForce 7025 graphics, DX9.0 VGA, Pixel Shader 3.0, Max. shared memory 256MB
1 x PCI Express x16 slot
4 x SATAII 3.0 Gb/s, support RAID (RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5 and JBOD), NCQ and "Hot Plug" functions
10/100 Ethernet
5.1 CH Windows® Vista™ Premium Level HD Audio (ALC662/VIA® 1708S Audio Codec)
Supports Smart BIOS, ASRock OC Tuner, Intelligent Energy Saver, Instant Boot
I/O Panel: 1 x VGA Port, 1 x RJ-45 LAN Port with LED, 4 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports

meer info :
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=N68-S

Laatst bewerkt:
ik vind de info die ik heb gekregen wel goed maar ik doe zelf ook ict dus weet er wel veel vanaf maar wou jullie mening weten.
Ik doe wel geen ict, maar ik stel dagelijks systemen voor. Ik denk (weet) dat ik er wel iets meer verstand van heb dan jij.

maar als ik het andere systeem neem met de amd processor
deze dus
Het is al eebn erg simpele processor, maar het kan.

Denk jij dat je in de toekomst nog betere Phenom II processors erop kwijt kan?
http://tweakers.net/nieuws/63464/amd-faseert-cpus-uit-en-vervroegt-introductie-hexacore.html
En denk je dat het geheugen nog effectief/snel genoeg is?

De onboard is verschrikkelijk slecht.

is deze wel beter kwa upgrade mogelijkheden end processor is dezelfde als in jullie samengesteld systeem.
Nee, het gaat om de voeding, moederbord en geheugen.

of haal hem uit m'n huidige pc. (huntkey 550watt)
Waarom doe je dat niet sowieso? Dat bespaart je flink wat geld.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[59297]=1&product[217782]=1&product[101350]=1

Of met dat zwakke moederbord:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...101350]=1&product[230622]=1&product[225944]=1

bedankt voor de info
ik bekijk alles eens opm'n gemak en de vraag is nu opgelost.
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan