is dit een goede budget game pc????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
is dit een beetje een goed systeem om mee te gamen als er verbeteringen kunnen dan wil ik het graag weten maar ik wil geen hogere prijs.

AMD CPU Athlon 64 X2 6000+ 3.00 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Boxed € 90.95

Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 43.95

Asus DRW-2014S1T S-ATA, Bulk, Zwart € 21.00

X-Gear Behuizing Verso Zwart, 450 Watt € 52.96

Microsoft Windows XP Home, NL, OEM € 77.95

Salland Assemblage Desktop 1 Jaar € 35.00

Zotac GeForce 8800 GT AMP! 512 MB, PCI-e 16x € 125.95

Team Elite 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 € 34.95

Asrock K10N78hSLI-1394 € 63.95

Vaste verzendkosten € 8,39

Te Betalen € 556,63

Zou toch voor een andere voeding gaan (eentje van een A-merk), daar je er best wel een zware videokaart in hebt die nogal wat power vraagt.

maar kan de voeding die kaart dan echt niet aan want anders moet ik een losse voeding en een losse kaart kopen bij sallans en dan wordt het wel wat duurder

Die voeding kan het systeem prima aan. Verwacht alleen geen stil systeem, maar verwacht een systeem dat prima zal gaan werken.

zal het dan echt constant heel luidruchtig worden of valt het nog mee en als ik ga gamen dat het wat luidruchtiger wordt en waar moet ik dan aan denken aan hoeveel db ongeveer ?
en de vraag is kan hij crysis aan ik hat gekeken en er stond:
Crysis - Harbor Assault [1280x1024 - High] 33.8 fps
Crysis - Harbor Assault [1680x1050 - High] 25.4 fps

dit betekend dan toch wel dat je hem op medium wel goed kan spelen.

Laatst bewerkt:
Of je systeem luidruchtig is, wordt niet allen bepaald door de fan van de voeding. Ook de processorfan, de fan die evt. op de fan videokaart zit, en casefans maken lawaai. Je zal geen stille PC krijgen, maar misschien vind je het geluid wel helemaal niet storend. Als je aan het gamen bent let je meer op de game dan op de lawaai die de fan van de voeding produceert, lijkt me. Hoeveel dBA de voeding produceert, kun je vaak terugvinden op de site van de fabrikant, maar houd zoals gezegd ook rekening met het lawaai van andere fans.

is de rest van het systeem ook een beetje in orde. de prossor bijv is die wel goed voor gaming dacht zelf van wel maar ik heb geen zin om meer uit te geven ervoor. amd 6000 lijkt me goed voor games. heb ik hierin gelijk of presteert hij er niet goed in.

Wat is je budget?
Als 550 euro ongeveer je budget is, dan is het een prima systeem. Processor is een relatief snelle dual-core processor, en dus prima geschikt voor gaming. Crysis op Medium moet gaan lukken, videokaart is ook prima voor games. Al kun je wel 25 euro meer uitgeven voor de HD 4850 en daarmee direct stuk betere prestaties in huis halen.

ja ik denk dat ik het zo laat. maar nog een vraag is dat moederbord wel een beetje betrouwbaar. ben niet echt bekend met asrock. en weet ook niet of het een A merk is.
weet je hier misscien meer over.

ASRock is een merk van het gerenommeerde bedrijf ASUS. ASRock is een budgetmerk van ASUS, maar daarmee zeker geen A-merk. Er is niks mis met ASRock, alleen moet je niet te veel extra features verwachten. Maar het moederbord dat je hebt uitgekozen, is betrouwbaar, maak je geen zorgen.

misschien te laat: maar neem aub een betere voeding.
Dan maar een wat minder zware voeding: maar in elk geval van een A-merk.

Niet alleen zijn die goedkope merken luidruchtig, maar tevens zijn ze minder sterk (levensduur) en zijn ze gewoon minder constant. Een 12V-lijn moet gewoon rond de 12V zijn....
Je kan echt problemen verwachten als je deze erin zet.

En voor 10 euro meer heb je een HD4850-videokaart. Die is een stukkie beter...
artikelnr 57363.

Vergeet niet dat dit een goedkoop systeem is en de behuizing en voeding in dit geval één product is, en niet te veel moet kosten.

Een HD 4850 had ik hem al aangeraden, overbodig om dat nogmaals te vermelden.

Vergeet niet dat dit een goedkoop systeem is en de behuizing en voeding in dit geval één product is, en niet te veel moet kosten.

Een HD 4850 had ik hem al aangeraden, overbodig om dat nogmaals te vermelden.
Tja. Dan maar een maand langer sparen.
Dat van die 4850 had ik gemist. (maar het is maar 10 euro duurder niet 25...)

Maar die voeding moet je gewoon niet nemen.

Dan kan je wel een goedkoop systeem willen. Meestal hebben mensen die een goedkoop systeem hebben niet zoveel geld. Dus als je dan gaat gokken met een slechte voeding, ben je straks verder van huis. Het 1e jaar zit je nog wel goed met de garantie. Maar wat daarna?
Als je voeding zichzelf opblaast kan je alles nieuw kopen. Niet alleen een nieuwe voeding, maar ook processor, moederbord, harde schijf...

(als je geluk hebt gaat alleen je voeding kapot, maar reken er maar niet op dat het altijd goed gaat)

Het is absoluut beter om nog even door te sparen, of om direct een duurder systeem aan te schaffen, daarom vroeg ik ook naar zijn budget. Maar als daar geen reactie op komt, houdt het op.

Maar ik deel je mening dat een duurdere voeding en een HD 4850 het systeem een flinke oppepper geven.

Een AOpen kast en voeding is ook een mogelijkheid.
Ik heb het nog ergens anders geprobeerd, maar dat helpt ook niet echt.

48512 Antec NSK6580 Black Zwart, 430 Watt
Is nog een optie: 74,79 , dus maar 22 euro duurder.

En anders deze:
45469 AOpen QF50J Zwart, Zilver, 400 Watt eur 44,54

Als je die 20 euro niet hebt, dan is de Aopen de beste optie.

ooo sorry dat ik er niet meer was mijn budget is trouwens max 575
en ik kijk dan wel even of ik een goedkope kast kan vinden en dan zoek ik wel even een betere voeding wannneer ik ze vind zet ik het wel even op voor goedkeuring. A merken zijn toch gewoon antec chieftec coolermster enz.

maar marsmannetje is 400 watt dan wel genoeg ?? zo ja dan neem ik natuurlijk die want die kast ik ook wel vet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan