Is dit een goede camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldogking123

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Is de Minolta dynax 500 si goed om vogels mee te fotograferen? Met een 300mm lens, zoniet welke camera wel. Liefst een camera van marktplaats..

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Op zich is het een prima toestel alleen het is een ouderwetse met een fotorolletje en dat heeft denk ik toch wel de langste tijd gehad ,ik zou toch even kijken naar een digitaal toestel nemen .Trouwens Minolta bestaat niet meer is over genomen door Sony.

Nadat mijn Sony alpha kapot is gegaan, ben ik aan het sparen voor een nieuwe body.
Budget rond de €500 inclusief lens, je krijgt nu allemaal aanbiedingen van mediamarkt maar ik weet niet of die goed zijn voor het fotograferen van vogels zoals spechten en gaaien.
Hopelijk kunnen jullie helpen.

Het probleem is vaak het objectief. Deze moet lichtsterk zijn. Dat betekent dat je diafragma ver open moet kunnen en dat je de beelden dichtbij moet kunnen halen. Materialistisch gezien minimaal een 300mm met liefst een diafragma opening van f2.8. Dan kun je altijd nog een extender er tussen plaatsen om er een groter bereik mee te krijgen. f4 zal ook nog gaan maar verder kan ik je beslist niet aanraden. De body is vaak niet zo van belang als het maar een real-time sluiter is die een nihile vertraging heeft. In Den Haag zag ik bij een fotohandelaar een tweedehands Nikon D90 staan voor nog geen €300 en dat lijkt mij niet verkeerd. Het objectief wordt dan nog even sparen.

Een goedkopere manier is een simpel cameratje te kopen en deze vlakbij te plaatsen en zelf in een schuilhut met afstandbediening kruipen. Gezien je budget is dat de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan