is dit een goede computer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo ik heb een vraag

deze computer

Merk ACER
Soort desktop PC
Processor AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4000+
Geheugen 1024 MB
Draadloze netwerkkaart ja
Harddisk 250 GB S-ATA 7200 rpm
DVD-ROM DVD-RW 16x Dual Layer
Geluidskaart onboard
Videokaart 128 MB shared
Toetsenbord & muis PS/2
Netwerkkaart ja
FireWire ja
Kaartlezer ja
Besturingssysteem Windows Vista™ Home Premium NL
Garantie 12 Maanden garantie, haal en breng service aan huis
Extra Info
Inclusief: eDatasecurity, ePerformance, eRecovery, Norton AntiVirus 2006, Adobe Acrobat Reader 6.0, Cyberlink Power DVD, NTI CD-Maker Gold.
Cache: 2 x 1 MB
Poorten: 7x USB 2.0
Muis: PS/2 scroll

is dit een geschikte computer voor internet en games
nu wilde ik uiteraaard nog een betere grafische kaart in er zetten PCI E van 256mb

groeten sander

Hangt er van af wat ie moet kosten.

hij kost in de winkel 550 euro ? is dat veel of weinig geld en hoeveel ghz is 4000+

totaal laat maar zeggen het is dual core dus 1.9 per core laat maar zeggen ]

maar is dit een goede pc voor mij voor games en internetr als ik er nog een grafische kaart inzet van 512 mb

Dat is zeker te doen maar pak niet de eerste de beste kaart van 512 mb. Wil je perse een kaart van 512 mb reken dan maar op minimum 150 à 200 € voor een kaart waar je nog even verder mee wilt

Laatst bewerkt:
Dit is er eentje van 512 mb die wel aan te raden is. Deze versie is er ook in 256 mb en dan duik je al onder de 200 €. Hoevelheid geheugen is niet het belangrijkste.

Windows Vista gaan draaien met 1 giga ? Zou ik persoonlijk niet doen. Wil je het RAM wat opkrikken en de videokaart een beetje leuk laten meetellen, verhoog de koopprijs dan maar met 225 tot 325 euro.

Zonder die 2 aanpassingen is het een "slechte" game pc.

aanvulling van mijn kant:

vista is goed te draaien op 1GIG, 2, 4 enz. is weinig verschil bij te merken.

dus 1 gig wil sowieso wel lukken.

512MB is aardig wat minder, 1 GIG is over het algemeen goed te doen

PS fabrikanten adviseren voor een soepel functionerend Vista, (minimaal 1 giga, hetgeen betekent ->) 2 giga intern. Ik ben het dus niet met je eens.

PS fabrikanten adviseren voor een soepel functionerend Vista, (minimaal 1 giga, hetgeen betekent ->) 2 giga intern. Ik ben het dus niet met je eens.

Nee dat betekend in ieder geval 1 Giga dus bij 1 GB loopt hij soepel volgens die fabrikanten (aangezien ze meer willen verkopen zullen ze nooit nee zeggen als je 2 giga wil en dat alleen maar aanprijzen)

Ellasar schreef: Nee dat betekend in ieder geval 1 Giga dus bij 1 GB loopt hij soepel volgens die fabrikanten (aangezien ze meer willen verkopen zullen ze nooit nee zeggen als je 2 giga wil en dat alleen maar aanprijzen)

Laten we aannemen dat 2 wat kleinere bedrijven absoluut (niet) weten waar ze het over hebben...........akkoord?

IBM en DELL menen dat Microsoft totaal niet realistisch is met hun minimale en aanbevolen systeem vereisten van Windows Vista. Volgens Microsoft heb je 512MB geheugen nodig, Dell beweert daaraantegen dat 512MB net genoeg is om het besturingsysteem op te starten maar dan kan je geen applicaties of spelletjes meer draaien.

Volgens IBM is het zo dat als je Vista optimaal wilt gebruiken dan heb je zelfs 4GB werk geheugen nodig, dat is nogal een verschil. Overigens zijn DELL en IBM het wel eens dat Vista goed te draaien valt op 2GB, maar dat is nog altijd wat anders dan 512MB, ik denk dat computerboeren hun geheugenkaartjes op het moment ook niet kunnen aanslepen, hoewel de verkoop van Vista tegenvalt.

M.a.w. ................ !

Laatst bewerkt:
Maar ja, wie zijn IBM en Dell, tandpasta fabrikanten of zo? Ik meen die namen (Dell en IBM) wel eens gehoord te hebben, maar ging dat nu over koelkasten of.......... Klik
Kortom, met 1 giga aan boord is het een "slechte" game / Vista computer.

hoewel de verkoop van Vista tegenvalt.

[offtopic]vista begint nu weer goed op te lopen, maar de reden was dat vista niet veel nieuws onder de zon heeft:rolleyes: [/offtopic]

om terug te komen: vista is prima te draaien op 1GB, maar voor het beste resultaat kun je toch beter naar 2 GB gaan. (4 GB begint een beetje overkill te worden;) )

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Ik heb zelf de volgende specs, echt geen top-pc:

Athlon XP 2800 Barton
1024 intern geheugen Vista score 4,1 !!)
Radeon 9800 Pro 128 mb

Ik draai probleemloos en soepel Vista Ultimate, Vista score voor spellen in 3D zelfs 4,5

In het verleden vond ik het soms wel grappig om oeverloos van gedachten te wisselen over een onderwerp. Nu ook nog wel, maar alleen als het zin heeft. Vandaar dat dit vermoedelijk het laatste zal zijn wat ik in dit topic zal schrijven.

Voor een SOEPEL draaiende Vista machine waarop middelzware / zware GAMES gedraaid gaan worden, is 1 Giga NIET toereikend.

Top?

Sander, voor die prijs kun je een betere pc krijgen; Poweline deze is ook nog in de aanbieding ;) !

Deze heb ik zelf trouwens :p en voor gamen moet er een andere videokaart in, maar dat is het wel waard. En voor de kleine software extra'tjes is het zeker niet te doen (bij de computer die jij noemde). Ik heb trouwens een deel van de vista Premium uitslag in een vraag van mij staan; Link

Guido

Laatst bewerkt:
Probleem op het ogenblik met Vista qua gamen is dat het allemaal minder snel loopt met dezelfde configuratie onder XP.

Dat komt doordat Vista een DirectX-versie heeft (versie 10) die compleet anders werkt dan de voorgaande versies. Oudere videokaarten kunnen hier problemen mee hebben en ook als de ondersteuning voor Vista in de drivers ook nog niet optimaal is. Helaas is dat op het moment ook zo, al is het met de nieuwste videokaart-drivers voor de nieuwe videokaarten al een stuk beter geworden qua goede Vista-ondersteuning.

Wellicht dat je XP eventueel naast Vista kan installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan