is dit een goede configuratie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een verleidelijk aanbod liggen en wil graag jullie op en aanmerkingen hierop krijgen. Het is vnl in het zwart allemaal en moet 3000 eurootjes kosten.

Ik wil er alles op kunnen en in de toekomst uit kunnen breiden.

Moederbord ASUS P4C800 Deluxe
Processor Intel Pentium 4 2,4 GHz
Koelers Cooler Master XI4-7H52A-01
Geheugen Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200
Harddisks (IDE) Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB
Videokaarten MSI FX5900U-VTD 256 MB
Computer Kasten Koolance Liquid Cooling Case
Apacer Embedder Card Reader, zwart
Sony 3,5 inch diskette station, zwart
CD-ReWriters Plextor PX-W5232TA, zwart
DVD-ReWriters Plextor DVD Writer,4X, PX-504A
CD/ DVD Spelers Sony DDU1621, zwart
Speakersets Creative I-Trigue 2.1 3300
Geluidskaarten Creative SB Audigy 2 ZS
Toetsenborden Logitech Internet Navigator Keyboard
Muizen Logitech MX900 Bluetooth mouse
TFT Monitoren iiyama AS4821DT/BK, 19"
Netwerkkaarten Edimax 9130TXA netwerkkaart, PCI
Besturingssoftware Microsoft Windows XP Professional Ed NL
Software NAV 2004
Divers 350 watt voeding (ultra quiet) seasonic/chieftec/aopen
Divers Cooler Master Aerogate II
Divers Cooler Master Musketeer

Vinden jullie dat er dingen beter zijn of juist niet? Ik hoor het graag.
Of zou ik moeten wachten op de Pentium 5 [prescott]?

groeten

Hehe

Laatst bewerkt:
Mooie pc, maar ik denk dat het aan de dure kant is. Persoonlijk denk ik dat ik voor een Radeon videokaart zou gaan (9800 pro). Verder ziet het systeem er goed uit, maar als je dan toch zo'n bedrag bij neemt, zou ik ook voor 6.1 boxen gaan, aangezien je geluidskaart dat ook ondersteunt. Ik heb net even een soortgelijk systeem samengesteld op een willekeurige site en kom daar uit op €2760,- met een P4 2,8, 120GB schijf, radeon 9800 pro (beter dan FX5900) en 6.1 boxen. Ok, ik heb even snel een systeem samengesteld op een willekeurige site maar het scheelt dus nu al €240,- en is (in mijn optiek) beter. Ik denk dat dit dus niet zo'n hele grote aanbieding is en dat je makkelijk een beter en goedkoper systeem aan kan schaffen. De site is; http://www.demiam.nl/ maar er zijn nog talloze andere sites te vinden waar je zelf je systeem kan samenstellen.

Wachten op de pentium 5 lijkt mij niet echt nodig, want dan kan je altijd wel blijven wachten. Een pc is nou eenmaal een van de slechtste investeringen die je kan doen (prijstechnisch) aangezien het over 2 weken al weer verouderd is.

Hoi Bas,

Idd zat ik al aan een andere videokaart nl. de Radeon 9800 XT [-256 mb maar ik vraag me af of dat zoveel verschil geeft met de pro-128mb] te denken...hoewel de pro idd ook een hele goeie is...drukt de prijs weer ff.

Ik denk idd dat ik niet op de 5 wacht want hebbedingetjes blijven er altijd komen. Ik wil een goede pc die ik kan uitbreiden en zolang deze het goed doet blijft ie!!

Ik zal eens kijken bij die site en kijken waar je kan samenstellen....bedankt voor de tips.

Hebben jullie nog tips waar ik reviews kan zien. Behalve tweakers en hardware.info daar ben ik al aan het struinen.

Greetz
H

ik zou eens kijken naar een aopen ax4c max2
daar zit gig lan op en 5.1 geluid scheelt al weer 2 pci kaarten
en fbs tot 800mhz
bij mij zit er ook een 2,4 in werkt perfect

Hoi nightrider

Wat betekent gig lan en hoezo scheelt 5.1 geluid 2 pcikaarten...zit er zoveel hardware bij die 7.1?
en wat betekent en is het voordeel van fbs tot 800 mhz?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Greetz
H

Eigenlijk zou ik het liefst zelf een pc in elkaar zetten. Het is er wel tijd voor en ik denk dat het zou moeten lukken maar ik durf het niet goed aan.
Ik lees er genoeg over maar ben toch bang dat die sites etc onvolledig zijn.
Tips hieromtrent zijn ook van harte welkom.

nee dat is nieuw gigabit lan dat is weer sneller dat zit op het moederbord,dus scheelt 1 pc1 netwerk kaart
5.1 zit ook op het moederbord dus scheelt ook 1 pc1 kaart
dus vandaar die 2
ook zitten er op dit moederbord 6 pci sloten.
800mhz fbs dat is ook weer sneller en als je die p4 2,4 ghz koopt kun je kiezen tussen 533mhz of 800mhz fbs
dit moederbord ondersteund dus die 800mhz
er zit te veel op het moederbord om op te noemen kijk zelf even op http://www.aopen.nl/products/mb/AX4CMaxII.htm

hier staat alle info

edit: ik kijk net ff naar jou moederbord maar daar zit alles ook al onboard, begreep eigenlijk dat je dat er nog los bij nam
is bijna verglijkbaar met die aopen alleen heeft die aopen dan 6 pci sloten

Laatst bewerkt:
Hey nightrider,

Bedankt voor de uitleg, ik zie wat je bedoeld.

gelukkig koop ik nooit iets zonder meer, maar zoek ik het eerst uitgebreid op en uit, o.a. met jouw en jullie hulp :)

Wat betreft de opsomming van onderdelen, iemand die ik ken vertelde me van dit aanbod en dat zou een goede "deal"zijn met idd uitbreidingen van sound etc... die ok al onboard zit maar welke 'beter"zou zijn, vandaar mijn vraag om jullie ideeen en mening.

Ik ga die link even naspitten die je gaf. Bedankt en tottot....en uiteraard hou ik me aanbevolen voor nieuwe ideeen en tips.

Greetz
H
:thumb:

ik zou dan eerst die onboard sound proberen hoor, als het je niet bevalt kan je later altijd nog een andere kaart kopen.
maar ik vind 3000 euro wel erg veel, maar ja er zit wel een dvd brander bij.
klik op mijn systeem ong met alle extra dingen die ik later heb gekocht ong 1200 euro
en heb ook een 2,4nu op 2,7

@nightrider

Mooi systeem, hoe bevalt de xenon case eigenlijk?
Ik heb besloten de 'deal"niet te doen.
Als ik de link lees die jij gaf en wat ik verder van jullie hoor en ook tegenkom op het net.......tja...

@maestro

Dat er zoveel verschil in zou zitten had ik ook weer niet verwacht...dit is een van de goedkopre sites die ik tot nog toe heb gevonden die een beetje de producten hebben waar ik meer van wil weten en miscchien ooit.......

Bedankt voor het meedenken jongens. :thumb:

Greetz
H

die kast bevalt goed,
had hem alleen een maatje groter willen hebben,
maar ja vorig jaar gaf ik daar nog niet zo veel om

Daar was ik al bang voor. Ik ben ook op zoek naar een kast die groot genoeg is, maar het oog wil ook watt.
Tegelijk wil ik dat het gewicht niet zwaar wordt als alles er in zit, ik heb er nu 1 die is groot en zwaar en niet lekker te vervoeren[ hoewel dat 1x is voorgekomen in 5 jaar ;-)

Dus aluminium casing dan maar, en ik vermoed dat waterkoeling lichter is dan al die fans...
verder weet ik nog niet hoe ik het gewicht en formaat handelbaar kan houden.

Xenon is een beetje midi size toch?

Greetz
H

die ik heb is gewoon de standaard atx kast

maar als ik waterkoeling neem blijven die fans er toch echt in hoor

Hoezo...hou je toch die fans?
Is waterkoeling niet zo goed dan?

H

jawel maar dat is toch een mooi gezicht al die lichtgevende fans en hoe koeler hoe beter

Ja dat ben ik wel met je eens...

Weet je toevallig ook hoeveel wattage je meer verbruikt als je al die neon/licht hardware gebruikt?

Of is dit zo weinig dat het te verwaarlozen is?

Nah...dan is dat idd te verwaarlozen denk ik....
bedankt voor al je info...

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen het mobo wat jij linkte en de msi 875P Neo-FIS2R eerst uitzoeken wat de meerwaarde van pat precies is anders misschien de 865 versie of de p4p800 (met PIV 2,8-800 processor).

De "deal" gaat natuurlijk niet door maar dat begreep je vast wel.
Ik ben hu echt zelf een configuratie aan het uitzoeken en dat duurt wel ff merk ik met al dat uitzoeken.
Als ik hem bedacht heb vraag ik natuurlijk wel weer jullie mening!! Nu ook blij dat ik dit gedaan had.

Hardstikke bedankt en de groeten,

Hehe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan